سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسوولان به فكر استان‌ها نيستند

مسوولان هنري هيچ توجهي به هنر در استان‌ها نمي‌كنند.

مجتبي ذاكري، هنرمند نقاش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت برنامه‌هاي هنري در تهران گفت: بيش از 90 درصد از پوشش‌هاي هنري در تهران متمركز شده و با توجه به اهميتي كه در تهران نسبت به برنامه‌هاي هنري وجود دارد بنابراين بخش اعظم برنامه‌هاي هنري در تهران برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: هنوز مراكز استان حتي استان هايي كه بعضا ميزبان رويدادهاي هنري به ويژه در حوزه هنرهاي تجسمي هستند براي برگزاري برنامه‌هاي مهم هنرهاي تجسمي مورد توجه قرار نمي‌گيرد و تنها شايد برگزاري نمايشگاه‌هاي نمادين در مراكز برخي استان‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد.

اين هنرمند فعال در استان قزوين گفت: متاسفانه به دليل فراهم نكردن امكانات و شرايط مطلوب براي خلق آثار هنري و نيز به جهت آن‌كه هنرمند براي گسترش دامنه فعاليت خود نياز به دتبادل با اساتيد دارد، هنرمندان شهرستان‌ها به تهران مي‌آيند.

وي بيان كرد: بسياري از هنرمندان شهرستان‌ها با برگزاري يك نمايشگاه در تهران ترجيح مي دهند در پايتخت به ادامه فعاليت خود بپردازند و بنابراين با توجه به اينكه هنرمندان فعال استان‌ها به تهران مي‌آيند و ماندگار مي‌شوند كم‌كم از تعداد آنها در استان‌ها كاسته و در پي آن استعداديابي براي پرورش و آموزش هنر نيز در استان‌هاي كمرنگ شده و از اين مي‌رود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.