سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي ها نشان مي دهند؛

ممکن است به قبل از سال 1920 برگرديم

بررسي ها نشان مي‌دهند که در صورت ادامه روند کنوني در خصوص مصرف بيش از اندازه و بي رويه آنتي بيوتيک ها، ممکن است در آينده به قبل از سال 1920 يعني قبل از کشف اولين ‌آنتي بيوتيک برگرديم.

محمود رضا شاه بهرامي دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: کشف آنتي بيوتيک ها کمک بسيار بزرگي به علم پزشکي کرده است و بسياري از بيماري ها به واسطه اين داروها تحت کنترل درآمده اند.

وي افزود: متاسفانه در سالهاي اخير مصرف زياد و غير منطقي آنتي بيوتيک ها موجب کاهش تاثير بسياري از اين داروها شده است به طوريکه در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه اي از ميکروب ها در برابر داروهاي موجود از خود مقاومت نشان ميدهند.

شاه بهرامي با اشاره به اينکه افزايش تعداد باکتري هاي مقاوم در برابر آنتي بيوتيک ها بسيار نگران کننده است تاکيد کرد: بررسي ها نشان مي‌دهند که در صورت ادامه روند کنوني در خصوص مصرف بيش از اندازه و بي رويه انتي بيوتيک ها، ممکن است در آينده به قبل از سال 1920 يعني قبل از کشف اولين آنتي بيوتيک که همان پني سيلين است برگرديم.

وي گفت: درصورت کاهش يابي اثرشدن نقش و تاثير آنتي بيوتيک ها در از بين بردن عوامل ميکروبي، حتي عفونت هاي ساده و بيمار يهاي نه چندان حاد نيز ممکن است موجب بروز عوارض و مشکلات بسيار شديد و حتي خطر مرگ را نيز افزايش دهد./ع2

برچسب ها: بیوتیک ، باکتری ، میکروب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.