سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/سالانه بیش از 300 هزار تن سیب:

از باغات شهرستان دماوند برداشت می‎ شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: سالانه بیش از 300 هزار تن سیب از باغات شهرستان دماوند برداشت می ‎شود که این مقدار چیزی بیش از 70 درصد تولید سیب استان است.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برداشت سیب درختی از 7 هزار و 620 هکتار باغ سیب شهرستان دماوند آغاز شد.

وی ادامه داد: باغ داران شهرستان دماوند در سه سال اخیر موفق به کسب رتبه های نمونه کشوری شده اند و امسال نیز پیش بینی می شود با تولید بیشتر در سطح کشور نمونه شویم.

خلیلی رکورد نمونه تولید سال قبل را در شهرستان 137 تن سیب در هکتار اعلام کرد و افزود: امسال ما رکورد 150 تن را برای تعدادی از باغ داران پیش بینی میکنیم که با این حساب امسال نیز باغ داران شهرستان رکورد کشوری تولید سیب را خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند دلیل موفقیت باغ داران شهرستان دماوند را بهره گرفتن از شیوه نوین باغداری و آبیاری و نیز استفاده از نهال های پایه رویشی خواند و تصریح کرد: در نهال های بذری میانگین تولید در هکتار 35 تن است که این میانگین در نهال های پایه رویش به بیش از 60 تن افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه درختان پایه رویشی، ظرف سه سال به باردهی اقتصادی می رسند، افزود: این درختان همچنین با تراکم بیشتری در هکتار کشت می شوند و در مقایسه با درختان بذری که در هر هکتار فقط قابلیت کشت 177 اصله وجود دارد، در پایه رویشی قابلیت کشت هزار تا سه هزار اصله نهال در هر هکتار مشاهده می شود.

خلیلی در خصوص قیمت سیب در بازار تصریح کرد: با توجه به گرایش باغ داران عمده به صنایع تکمیلی و تبدیلی در مجموعه خودشان، تفاوت قیمت بین خرید از باغ دار تا قیمت مصرف کننده کاهش پیدا کرده و شاهد پایداری قیمت ها خواهیم بود./س


برچسب ها: سیب ، باغات ، دماوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.