سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي وزارت بهداشت اجرا مي شود،

طرح پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي در كودكان

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور طرح پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي در كودكان دو تا پنج سال را از ابتداي آبان ماه در سه دانشگاه علوم پزشكي به صورت‌ آزمايشي اجرا مي كند.

مريم زارعي، كارشناس ارشد تغذيه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه طرح مراقبت تغذيه اي كودكان دو تا پنج سال كه دچار اضافه وزن و چاقي هستند، به اجرا درمي آيد، گفت: در سال 1390 راهنماي پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي در كودكان دو تا پنج سال از سوي وزارت بهداشت تدوين شده است.

وي ادامه داد: در آبان ماه سال جاري قرار است اجراي طرح پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي در كودكان دو تا پنج سال در سه دانشگاه علوم پزشكي كشور در استان هاي سمنان ساري و گرگان انجام شود.

زارعي، در ادامه با بيان اينكه بايد به رفتار درماني و تغيير رفتار توجه داشته باشيم، اظهار كرد: براي جلوگيري از چاقي و اضافه وزن بايد اقدامات پيشگيري انجام داد نه درمان، ما نمي توانيم به كودكان رژيم غذايي نمي دهيم، بلكه تلاش داريم رفتار مادر را بعنوان تأمين كننده غذاي كودكان از طريق آموزش تغيير دهيم، بدين معنا كه مادر متوجه شود كه فست فود  براي كودكان مضر است، از اين رو به رفتار درماني بايد توجه ويژه اي داشته باشيم.

كارشناس ارشد تغذيه وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان كرد:‌ در اين طرح كودكان مبتلا به اضافه وزن و چاقي توسط بهورز و كاردان بهداشتي شناسايي شده و مراقبت هاي تغذيه اي و پيگيري ها توسط بهورز و كاردان در سيستم بهداشتي انجام مي شود، كودكان دچار چاقي ارجاع غير فوري به پزشكي مجموعه داده مي شود./ع2

برچسب ها: کودک ، علوم ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.