سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

تامین عمده پروتئین بدن از طریق تخم ‌مرغ صورت می‌گیرد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ تامین عمده پروتئین‌ بدن از طریق اسید آمینه‌های ضروری موجود در تخم مرغ صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا توانا افزود: 17 مهر ماه امسال به عنوان روز جهانی تخم‌مرغ نامگذاری شده و با توجه به نیاز غذایی انسان‌ها و افزایش رو به رشد تولیدات داخلی تخم‌ مرغ امید می‌رود پروتئین مورد نیاز جامعه به ویژه کودکان که در سنین رشد قرار دارند و بزرگسالان تامین شده و با کمبود پروتئین‌ها و اسید‌های امینه ضروری بدن مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف تخم‌ مرغ نه تنها برای انسان ها ضرری ندارد بلکه با تامین اسید آمینه‌های ضروری از قبیل لیسیتین، تریپتوفان و فنیل ‌آلانین برای سیستم دفاعی بدن مفید است به طوری که حتی سیستم اعصاب و روان انسان‌ها را بهبود بخشیده و همواره موجب کاهش استرس‌های روزمره و در نهایت افزایش بهره‌وری در تمامی زمینه‌ها خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مواد پروتئینی در سبد غذایی خانواده‌ها گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در کشورهای پیشرفته 180 عدد است که این رقم در ایران تنها 155عدد می‌باشد که با این حساب تقریباً می‌توان گفت فاصله بیشتری از مصرف استاندارد بین‌المللی دارد.

توانا یادآور شد: در استان اردبیل هم اکنون 376 واحد مرغداری در زمینه گوشتی، مادر و تخمگذار فعالیت دارند که 26 واحد آن را مرغداری‌های تخمگذار با تولید رسمی 280 هزار قطعه در سال و به میزان 12 هزار و 200 تن سالانه در مقیاس وزنی تخم مرغ تولید می‌کنند.

وی عنوان کرد: مصرف سرانه استان اردبیل 13 هزار و 500 تن بوده که برای هر نفر 11 کیلو می‌باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، تامین ، پروتئین ، بدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.