سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

استان زنجان از قطب های توليدی در زمينه نانودارو در کشور

استان زنجان از قطب های توليدی در زمينه نانودارو در سطح کشور می باشد.

به گزارش خبر نگار  باشگاه خبرنگاران زنجان – معاون بهداشتی و رئيس مرکز بهداشت استان  با اشاره به افزايش جمعيت سالمندی در کشور گفت : جمعيت سالمند کشور از6/6درصد در سال 75به 2/8در صد جمعيت براساس سرشماری سال 90افزايش يافته است که اين ميزان با جمعيت زير 5سال برابري کرده است و اين روند رو به رشد نشاندهنده بهبود وضعيت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنين افزايش اميد به زندگی در جمعيت ميان سال و سالمند کشور می باشد .

 صائينی افزود : بر اساس بررسی های ی جمعيتی پيش بينی می شود تا سال 1429جمعيت سالمند کشور تا 25%از جمعيت کل کشور را به خود اختصاص دهد که اين روند رو به رشد نيازمنديهای ويژه ای در بخش پزشکی و خدمات در مانی را می طلبد.

وی با اشاره به پيشرفتهای ايجاد شده در بخش بهداشت و درمان در استان ادامه داد:افزايش تعداد تختهای بيمارستانی ،تختهای ويژه و دياليز ،افزايش رشته های تخصصی و فوق تخصصی و نيز ارائه خدمات درمانی به بيماران ساير استانها از نمونه های بازر در اين زمينه است.

معاون بهداشتی و رئيس مرکز بهداشت استان  با اشاره به توليد و ثبت 12 نانو دارو در استان خاطر نشان کرد :از اين تعداد دارو 5دارو به صورت تزريقی و 7مورد نيز مصرف خوراکی دارند که با توليد اين تعداد نانو دارو استان زنجان به يکی از قطبهای توليد نانو دارو در کشور تبدیل  شده است./س

 

 

برچسب ها: زنجان ، قطب ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.