سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

رشد 24 درصدی اهدای خون در شش ماهه‌ی نخست سال در هرمزگان

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان از رشد 24 درصدی اهدای خون در شش ماهه‌ی نخست سال خبر داد و گفت: نیاز به تأمین خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، دکتر «زارعی» با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت‌های پزشکی و راه‌اندازی مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی، افزایش اعمال جراحی‌های قلب باز، افزایش سطح کیفیت درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و افزایش سن بیمارانی مثل تالاسمی به‌لحاظ بهره‌مندی از درمان‌های نوین نیاز به اهدای خون بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که هم‌چنین لزوم تأمین فرآورده‌های خونی بیشتر برای بیماران هموفیلی، دیالیزی و سرطانی به علت استفاده از درمان‌های پیشرفته و اثربخش نیاز به تأمین خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است، تصریح کرد: باید در مسیر تأمین نیازهای خونی و افزایش جذب اهداکنندگان مستمر خون گام‌های مطمئن‌تر برداشته شود، چون تاکنون هیچ جایگزینی برای این ماده‌ی حیاتی کشف نشده است.

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان ادامه داد: اداره‌کل انتقال خون استان هرمزگان با تلاش بی‌وقفه پرسنل و همکاری مردم شریف استان توانسته در تأمین خون و فرآورده‌های آن برای درمان بیماران همواره با موفقیت عمل کند.

زارعی افزود: این اداره‌کل در شش ماهه‌ی نخست سال موفق شد 21 هزار و 225 واحد خون اهدایی با 24 درصد رشد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد خون اهدایی 11 هزار و 49 نفر اهداکننده‌ی مستمر با 27 درصد رشد، 4694 نفر اهداکننده با سابقه، با 26 درصد رشد و 5482 اهداکننده بار اول با 17 درصد رشد بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: میزان خون مصرفی مراکز درمانی استان در شش ماهه‌ی پیشین 28 هزار و 309 واحد بوده که باتوجه به رشد 24 درصدی آمار اهدای خون، در این مدت میزان خون دریافتی از استان‌های دیگر برای تأمین خون بیماران استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 43 درصد کاهش یافته است.

این مقام مسوول در استان هرمزگان با بیان این نکته که استان به خون نیاز دائمی دارد، اظهار کرد: بروز حوادث و سوانحی که هر روز شاهد آن هستیم و بیماری‌های وابسته به تزریق مکرر خون به میزان این نیاز افزوده است.

وی گفت: شهروندان نباید منتظر فراخوان برای اهدای خون باشند، بلکه باید به‌صورت مستمر در فاصله‌ی زمانی که قادر به انجام آن هستند داوطلبانه به امر خیر و خداپسندانه‌ی اهدای خون اهتمام بورزند تا از کاهش ذخایر خونی جلوگیری و در مواقع اضطراری و نیاز بیماران، با آسودگی خاطر آنها درمان شوند.

زارعی افزود: اهداکنندگان خون قهرمانان و فرشته‌های نجاتی هستند که خیرخواهانه و نیکوکارانه بی‌هیچ چشم‌داشتی نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند و نقطه‌ی امیدی برای بیماران و نیازمندان به خون هستند و باید از این نوع دوستان گرانقدر به بزرگی یاد کرد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان از همه‌ی هم‌استانی‌هایی که شرایط اهدای خون را دارند تقاضا کرد برای اهدای خون خود در طول سال برنامه‌ریزی داشته باشند و سعی کنند با حضور دائمی خود در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان در حفظ ذخایر خونی و تأمین خون بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن انتقال خون را همراهی کنند.
منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.