سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعد از 18 ماه؛

بازگشت دریک رز به بسکتبال

مصدومیت و دوری طولانی مدت دریک رز ستاره تیم بسکتبال شیکاگو بولز بالاخره به پایان رسید و این بازیکن 20 دقیقه مقابل ایندیانا بازی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مصدومیت دریک رز ستاره شیکاگو بولز به قدری طولانی شد که به موضوع شوخی های اینترنتی هواداران لیگ NBA تبدیل شده بود.

رز بعد از 18 ماه دوری از بسکتبال روز گذشته 20 دقیقه برای شیکاگو بولز در دیدار پیش فصل مقابل ایندیا بازی کرد.

این بازیکن که با پارگی رباط صلیبی بیشتر از حد معمول از بازی ها دور بود 13 امتیاز، 2 پاس گل و 3 توپ ربایی در پیروزی 82 بر 76 مقابل ایندیان داشت.

پايان متن/آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مجید ارشیا
۱۶:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
مجید ارشیا، مدیر روابط عمومی فدراسیون بسکتبال هستم. بعنوان گزارشگر مسابقات بسکتبال در شبکه سه و ورزش سیما. همچنین مسابقات ان بی ای توضیحات تکمیلی در مورد رز دارم.دریک مارتل رز در مورخه۴ اکتبر ۱۹۸۸ (۱۲ مهر ۱۳۶۷) در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی در کشور آمریکا به دنیا آمد. قد دریک ۱.۹۱ و وزنش ۸۶ کیلو است . او سه برادر مسن تر از خود دارد . رز بسکتبال را از برادرانش آموخت . او در سال ۲۰۰۳ در دبیرستان Simeon Career Academy ثبت نام کرد و تا سال ۲۰۰۷ در این دبیرستان تحصیل می کرد. او در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ در کالج ممفیس تحصیل می کرد .دریک در سال ۲۰۰۸ در درفت سرتاسری ان بی ای شرکت کرد. او در همان مرحله ی اول توسط تیم شیکاگو بولز انتخاب گردید. از همان ابتدا شماره پیراهن رز ۱ بود و پستش هم گارد راس بود. او در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۹ با تیم شیکاگو با مبلغ ۴,۸۲۲,۸۰۰ دلار , فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ با مبلغ ۵,۱۸۴,۴۸۰ دلار و در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ با مبلغ ۵,۱۸۴,۴۸۰ دلار قرارداد بست.در سال 2012 زر قراردادی پنج ساله به ارزش 94 میلیون دلار را با شیکاگو امضا کرد.رز در سال اول ورود به ان بی ای عنوان بهترین بازیکن تازه وارد را به خود اختصاص داد. و در سال بعد به مسابقات آل استار دعوت شد و در سال سوم حضور خود در ان بی ای عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را به دست آورد.رز مرحله مقدماتی فصل 12-2011 را با مصدومیت آغاز کرد ولی در اواسط فصل به تیم بازگشت و سی و نه بازی برای شیکاگو انجام داد. با کمک رز شیکاگو به عنوان تیم اول کنفرانس شرق به دور حذفی صعود کرد ولی در همان بازی اول حذفی رز به شدت دچار مصدومیت شد و رباط صلیبی اش پاره شد بعد از این مصدومیت گمانه زنیهایی حتی درباره کناره گیری رز از بسکتبال هم مطرح شد ولی در نهایت رز با تکذیب همه شایعات اعلام کرد فصل بعد در ان بی ای حضور خواهد داشت.شیکاگو پس از مصدومیت رز در همان دور اول حذفی از دور مسابقات کنار رفت.از مهارتهای رز میتوان به سرعت بسیار بالا ، بال هندلینگ عالی و پرشهایی تا طول بیش از یک متر اشاره کرد.برخی از افتخارات دریک رز:۱ – عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA MVP در سال ۲۰۱۱
۲ – شرکت در روکی سال ۲۰۰۹
۳ – شرکت در آل استار ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱