سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

27 مهر ماه؛

آغاز انتقال مدینه دوم حج 92

رئیس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت گفت: مدینه دوم حج امسال از بامداد 27 مهر ماه همزمان با 15 ذی الحجه آغاز می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نصر الله فرهمند در این باره گفت: از 11 آبان ماه مصادف با 28 ذی الحجه آخرین زائران ایرانی مدینه دوم به شهر پیامبر (ص) وارد می شوند و آخرین زائر ایرانی نیز 18 آبان ماه مصادف با 6 محرم از مدینه خارج خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آخرین زائران مدینه اول در غروب روز 17 مهر ماه، مدینه منوره را به سمت مکه مکرمه ترک می‌کنند.
فرهمند درباره جزئیات انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه گفت: خدمات نقل زائران از مدینه به مکه توسط چهار شرکت بزرگ و مطرح عربستان اعم از شرکت دولتی نقل‌الجماعی، ابو سرحد، حافل و رواحل که بهترین ناوگان‌های حمل‌ونقل را دارند ارائه می‌شود.

وی همچنین به  میانگین تاخیر در پروازهای رفت زائران مدینه اول امسال اشاره کرد و اظهار داشت : میانگین تاخیر در پروازهای مدینه اول 15 دقیقه بود که  بیشترین تاخیر در میان پروازهای زائران ایرانی مدینه اول، مربوط به پرواز زائران کرمانی بود که در اثر سانحه‌ فرودگاه کرمان با 8 ساعت تاخیر انجام شد.
وی در خصوص اقامتگاه های زائران ایرانی گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای لغو قرارداد با هیچکدام از اقامتگاه‌های محل استقرار زائران ایرانی نداریم، زیرا ساختمان های مناسبی در مدینه منوره در چرخه اسکان زائران قرار گرفت و خوشبختانه در هیچ کدام از آنها در مدینه اول مشکل خاصی دیده نشد که بخواهد بر روی نظرمان در خصوص اجاره آنها در سال‌های آتی اثر منفی بگذارد  و زائران نیز از تنوع و کیفیت غذا راضی هستند.

 وی  در خصوص سلامتی زائران مدینه اول گفت: خوشبختانه هیچ بیماری واگیردار یا حادی در زائران مدینه اول گزارش نشده و تنها زائر ایرانی مدینه اول که همچنان در مدینه تحت مراقبت است، یک زائر زن است که در اثر سکته مغزی در کما به سر می‌برد و اکنون در بخش "سی‌سی‌ یو" بیمارستان ملک فهد بستری است و نمی‌توان او را جابجا کرد.
فرهمند خاطر نشان کرد:  نیروهای ستاد مدینه منوره پس از پایان مدینه اول و اعزام کلیه زائران به مکه مکرمه گفت: همکاران ستاد مدینه، در ادامه خدمت به ضیوف‌الرحمن در مکه مکرمه، به همکاران نقل و تردد، ستادهای فرعی، مشاعر مقدسه و کشتارگاه کمک می‌کنند.
فرهمند با اعلام اینکه عملیات مدینه دوم در حج 92 از بامداد 27 مهر ماه همزمان با 15 ذی‌الحجه آغاز می‌شود، گفت: 11 آبان ماه (28 ذی‌الحجه) آخرین زائران ایرانی مدینه دوم به شهر پیامبر (ص) وارد می‌شوند و آخرین زائر ایرانی نیز 18 آبان ماه (6 محرم) از مدینه خارج خواهد شد./





برچسب ها: عملیات ، مدینه ، حج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.