سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

برداشت بيش از ۲۵۰ تن عسل كنار در مناطقی از فارس

پيش بيني مي شود در پاييز امسال بيش از ۲۵۰ تن عسل كنار در شهرستان خنج برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از كشورعرضه شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، صدرالله احمدي مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج گفت: پيش بيني مي شود در پاييز امسال بيش از ۲۵۰ تن عسل كنار در شهرستان خنج برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از كشور عرضه شود.
كوچ پاييزه ۵۰ هزار كلني زنبورعسل از مناطق سردسير كشور به ويژه استان هاي چهار محال و بختياري ، اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد به خنج فارس آغاز شده است.

وي ادامه داد: از ابتداي مهر ماه تا كنون ۲۵ هزار كلني زنبور عسل به اين شهرستان كوچ داده شده است و بيش از ۳۳۰ زنبوردار ، براي استقرار كلني هاي خود مجوز رسمي از جهاد كشاورزي خنج دريافت كرده اند و پيش بيني مي شود امسال ۵۰ هزار كلني زنبور عسل به اين شهرستان كوچ داده شود.
احمدي افزود: بارندگي هاي بسيار سودمند موسمي ، سرسبزي جنگل هاي كنار و به شكوفه نشستن آنها، زمينه مساعدي براي تغذيه زنبورهاي عسل فراهم كرده است و برآورد مي شود در پائيز امسال افزون بر ۲۵۰ تن عسل كنار و تا اوايل ارديبهشت سال آينده ۵۰۰ تن عسل در اين شهرستان توليد و به بازار مصرف داخل و خارج از كشور عرضه شود.
وی بیان کرد: بهاي هر كيلو عسل كنار بين چهار تا پنج برابر ساير عسل ها است و به همين سبب اين شهرستان بيشترين كلني مهاجر را دارد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج ادامه داد: اين شهرستان با برخورداري از ۵۰۰هزار هكتار عرصه منابع طبيعي و جنگل هاي كنار و ساير گياهان شهد دارگرمسيري همچون شكرك (شكرتيغال ) گون ، لگجي ، گلرنگ وحشي، آويشن و همچنين بهره مند بودن از هواي معتدل در فصول سرد سال، همه ساله در اين ايام پذيراي هزاران كلني زنبور عسل از مناطق سرد سير كشور است كه براي زمستان گذراني و برخورداري از طبيعت اين منطقه به شهرستان خنج عزيمت مي كنند.
شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد./س

برچسب ها: برداشت ، عسل ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.