سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

مثبت شدن موازنه مبادله كالا از گمركات خوزستان در نيمه نخست سال

صادرات كالاهاي غيرنفتي گمركات خوزستان در 6 ‌ماهه امسال به وزن 5 ميليون و 291 هزار تن و به ارزش بيش از 47 ميليارد و 310 ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 3 و 5 درصد افزايش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان 360 دلار مي‌باشد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزايش يافته است.

عمده محصولات صادراتي شامل محصولات پتروشيمي، پلي‌اتيلن، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، كويت، امارات، ژاپن، كره، چين، هند، تركيه، اسپانيا، ايتاليا و قطر صادر ‌شده است.

ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور در 6 ماهه امسال در مجموع يك ميليون و 657 هزار تن كالا به ارزش 422 ميليون دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني 23 درصد افزايش و ارزشي 28 درصد افزايش داشته است.


همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت 5 ميليون و 364 هزار تن به ارزش بيش از 90 ميليارد ريال بود كه از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 30 و 22 درصد كاهش يافته است.

كالاهاي وارداتي شامل ذرت، آهن‌آلات، گندم، شكر، برنج‌، جو و لوازم صنعتي برقي است كه از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شوند.

طبق اعلام گمركات خوزستان، ميزان درآمدهاي عمومي اين اداره‌كل در 6 ‌ماهه امسال بيش از 5 هزار و 543 ميليارد ريال بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 22 درصدي همراه بوده ‌است./س

برچسب ها: موازنه ، گمرکات ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.