سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

60 هکتار از گون زارهای بخش گندمان شهرستان بروجن دچار آتش سوزی شد

بخشدار گندمان شهرستان بروجن، از وقوع آتش سوزی در بیش از 60 هکتار از گون زارهای منطقه چشمه علی و له دراز این بخش در شامگاه جمعه خبر داد.

بهروز امینی، با بیان اینکه میزان خسارت و مساحت دقیق آتش سوزی این منطقه در دست بررسی است افزود: این آتش سوزی با کمک آتش نشانی، کمک های مردم، نیروهای امدادی منابع طبیعی و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: بارندگی مطلوب فصل بهار در این منطقه، پوشش گیاهی مناسب را به همراه داشت و با توجه به استفاده روزانه مردم از تفرجگاه ها و عرصه های طبیعی با ایجاد کوچکترین آتش و گرما مراتع دچار حریق می شود.
امینی ادامه داد: زمینه آتش سوزی مراتع با توجه به گرمای هوا فراهم است و از روستاییان، دامداران، گردشگران، مسافران، کوهنوردان و عموم مردم انتظار می رود با احتیاط از آتش در طبیعت استفاده کنند تا مراتع دچار حریق نشود.
بخشدار گندمان تصریح کرد: مرتعداران و دامداران در صورت نیاز به آتش، پس از اتمام کار آتش را خاموش کنند و از خاموش شدن آن کاملا مطمئن شوند.
وی، با تاکید بر پرهیز کشاورزان از آتش زدن علف های خشک مزارع گفت: بر اساس ماده 45 و 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، عاملان وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی مجازات می شوند./س
برچسب ها: آتش سوزی ، گون زار ، گندمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.