سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه جشنواره فیلم کوتاه تهران،

نوآوری در آثار ارائه شده با جشنواره دیده نمی شود

فیلم های تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران رشد خوبی نداشته و نوآوری در آن دیده نمی شود.

"فرشاد فرشته حکمت" کارگردان و عضو هیئت انتخاب بخش تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  در خصوص جشنواره فیلم کوتاه گفت: جشنواره فیلم کوتاه به عنوان تنها جشنواره تخصصی به فیلم کوتاه می پردازد و مکانی برای اکران آثار فیلم کوتاه است.
 
وی گفت: فیلم کوتاه در ژانرها و سبک های مختلف تولید شده و مهمترین پیروزی فیلم ساز در جشنواره اکران آن است.
 
 فرشته حکمت ادامه داد: دومین پیروزی فیلمسازی با حضور در جشنواره مورد قضاوت قرار گرفتن اثرش بوده که به رشد هنرمند کمک می کند.
 
 عضو هیئت انتخاب بخش تجربی تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها جشنواره سینمای کوتاه در سطح کشور است که در بین فیلمسازان حرفه ای و تازه کار جایگاه مهمی را دارد.
 
 این کارگردان در خصوص سطح کیفی آثار بیان کرد: به جزء چند اثر تجربی بقیه فیلم های کوتاه آثار خوبی نبودند، فیلم ها نسبت به سال های قبل رشد خوبی نداشته و نوآوری در آنها دیده نمی‌شد.
 
 فرشته حکمت اظهار داشت: شیوه و فرم اروپایی در بیشتر آثار فیلمسازان دیده می شد فیلم تجربی یکبار اتفاق می افتد و در ساختارهای پذیرفته شده سینما متولد می شود.
 
وی ادامه داد: فیلم تجربی و تجربه فیلم سازی دو اصطلاح متفاوت هستند  بیشتر آثار فیلمسازان قبلا ساخته شده بود و دوباره از همان اثر و به نوعی دیگر استفاده کردند.
 
 فرشته حکمت افزود: در ورک شاپ ها که  در طول برگزاری جشنواره برگزار می شود باید موضوع تجربی و تجربه فیلم سازی به فیلمسازان آموزش داده شود.
 
 وی در خصوص معیار انتخاب آثار تصریح کرد:  ویژگی تجربی  به فرم اثر به محتوای آن بر می گردد و این یکی از ملاک انتخاب آثار بود.
 
فرشته حکمت افزد: اصولی که در فیلم کوتاه به عنوان یک قرار داد محسوب می شود در آثار فیلمسازان وجود نداشت.
 
گفتی است، سی امین جشنواره بین امللی فیلم کوتاه از 22 تا 28 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.