سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان/

کاهش هزینه‌ها نوعی درآمدزایی است

رئیس کمیسیون اقتصادی و درآمد شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: عدم وجود زیرساخت‌های لازم باعث بروز مشکلات متعدد مالی برای شهرداری شده است و کاهش هزینه‌ها در واقع به نوعی درآمدزایی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، مشتاق احمد ریگی اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار این کمیسیون در دوره چهارم شورا تا کنون با دعوت از مسئولین درآمدی شهرداری و برگزاری جلساتی نسبت به بررسی مباحث اقتصادی و درآمدی و ارائه راه کارهای مناسبی برای ایجاد درآمدهای پایدار و مستمر برای شهرداری اقدام شده است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران مختلف در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری گفت: مشکلات مالی فعلی شهرداری ناشی از عدم وجود منابع درآمدی پایدار و مستمر است و تا زمانی که نسبت به ایجاد منابع درآمدی ماندگار و مستمر اقدام نشود،این مشکلات همچنان گریبانگیر مسئولین شهرداری خواهد بود.

وی با انتقاد از عدم وجود زیرساختهای لازم در مباحث مالی شهرداری افزود: یکی از دلایل این امر عدم وجود زیرساخت‌های صنعتی در استان و شهر زاهدان و همچنین عدم رغبت سرمایه‌گذاری گسترده توسط بخش خصوصی و دولتی در امور مربوط به شهرداری است و این امر در برخی از موارد باعث بروز مشکلات عمده ای در مباحث مالی شهرداری شده است.

ریگی با اشاره به مواردی که می‌توان از آنها بعنوان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری استفاده کرد اظهار داشت: با توجه به وجود معادن زیاد در منطقه چنانچه شهرداری بتواند با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل صنایع و معادن در مباحث سرمایه‌گذاری در بخش معدن ورود پیدا کند قطعاً با نتایج بسیار خوبی در زمینه‌های مالی روبه‌رو خواهد شد.

وی موضوع توجه به کاهش هزینه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود  متاسفانه در برخی از موارد هزینه‌های گزافی به بدنه ی شهرداری تحمیل می‌شود که اگر بتوانیم در کاهش این هزینه‌ها اقدام کنیم در واقع توانسته ایم به نوعی در آمد زایی کنیم.

وی از بررسی مسائل مربوط به کمیسیون ماده 77 به صورت ویژه و فعال نمودن آن خبر داد و گفت: مطالبات شهرداری از  دستگاه‌های مختلف بسیار زیاد است اما متاسفانه تا کنون اقدام لازم و شایسته ای برای وصول این مطالبات انجام نشده و در این راستا پرونده‌های زیادی بصورت ناقص و بلاتکلیف باقی مانده که در نظر داریم از طریق کمیسیون این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.
برچسب ها: زاهدان ، درآمد ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.