سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

واردات نبايد توليد ملي را با مشكل رو به رو كند

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان چابهار گفت: واردات كالا به كشور بايد بگونه اي ساماندهي شود كه توليد ملي و اشتغالزايي را با مشكل رو به رو نكند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، ايرج حيدري افزود: فعاليت ها و برنامه ريزي ها در گمرك هاي كشور بايد متناسب با منافع ملي و افزايش رشد و توسعه ابعاد مختلف اقتصادي طراحي شود تا از واردات بي رويه و بدون برنامه و هدف محصولات خارجي به كشور جلوگيري شود.

فرماندار چابهار اظهار کرد: فرايندكاري در گمركات بايد اشتغالزايي را مد نظر قرار دهد تا مشكلات مردم رفع شده و به توليدات داخلي ضربه وارد نشود.

وي تصريح كرد: ما مخالف واردات و صادرات نيستيم چرا كه بايد در تمامي موارد با جهان در ارتباط باشيم همانطور كه هيچ كشوري قدرت تامين تمامي مايحتاج خود را در سرزمين خويش ندارد و بايد واردات داشته باشد اما اين واردات نبايد توليدات داخلي را با چالش رو به رو كند.

حيدري اظهار داشت: چابهار بندري استراتژيك و مهم است و به دليل برخورداري از منطقه آزاد و بنادري با ظرفيت خوب كه به آبهاي آزاد و اقيانوسي متصل است بايد شرايط لازم را براي صادركنندگان و واردكنندگان فراهم كرد تا بهترين بستر براي سر مايه گذاري در منطقه فراهم شود.

معاون استاندار به آغاز پروژه هاي پتروشيمي در چابهار اشاره كرد و افزود: زمينه رشد و شكوفايي در چابهار وجود دارد ولي برنامه ريزي و مسوليت پذيري مسوولان يكي از نياز هاي اساسي است تا ظرفيت هاي بالقوه به بالفعل تبديل شوند.

وي گفت: فرايندهاي كاري در گمرگ بايد براي واردكنندگان و صادركنندگان بگونه اي ايجاد شود كه تلقي انحصاري بودن فعاليت در حوزه گمرك مرتفع شود تا تمام كساني كه در اين زمينه فعال هستند، بتوانند به فعاليت قانوني بپردازند.

مديركل گمرك زاهدان و ناظر گمركات استان سيستان و بلوچستان بااشاره به وضعيت گمركات استان گفت: استان سيستان و بلوچستان با داشتن ۱۴ گمرك و بازارچه مرزي و شرايط ويژه شهرستان چابهار مي تواند بهترين نقش را در واردات و صادرات كشور ايفا كند.

عليرضا صدري‌خواه از رويكرد متمركز و نامشخص مركز به گمرك چابهار انتقاد كرد و گفت: گمرك چابهار از نظر ساختاري نيازمند توجه خاصي است.

وي افزود: نگاه جديدي بر گمركات كشور حاكم شده بطوريكه نگاه كارشناسي براي پيشبرد اهداف نظام در حال طراحي و اجرا است.

ناظر گمركات سيستان و بلوچستان با تبريك هفته نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي بازوي تمامي ارگان هاست.

صدری خواه گفت: چابهار در طرح توسعه محور شرق كشور از نقش ممتازي بويژه در حوزه ترانزيت برخوردار است.

وي در پایان خاطر نشان كرد: محدوديت هاي گمركي بايد برداشته شود تا خيلي از محورهاي ديگر حوزه هاي اقتصادي و صنعتي تقويت شوند./س

برچسب ها: واردات ، نباید ، تولید ، ملی ، مشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.