سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در محلات برپا شد

طی مراسمی با حضور رئیس و معاون موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی، فرماندار محلات و جمعی از مسئولان نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در محلات برپا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز و بنا به درخواست مسئولان محلات در این شهرستان برپا شده است.

مهرداد وحدتی افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مکانیک، نجوم، و فناوری‌های بومی به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پیش از این نیز در شهرهای بابل، همدان و آمل برپا شده است، تصریح کرد: آسان سازی مفاهیم علمی و فناوری برای دانش‌آموزان و دانشجویان، بالابردن روحیه خودباوری و ایجاد انگیزه برای پیشرفت علمی از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی نمایش دستاوردهای دانشمندان اسلام و ایران، برگزاری کارگاه‌ها تبیین نقش مسلمانان در به ثمر رسیدن بخشی از دستاوردهای دانشمندان جهان و نمایش سیر تکاملی دستاوردهای دانشمندان به صورت فیلم و عکس را از بخش‌های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

وحدتی تاکید کرد: موزه علوم و فناوری موسسه‌ای علمی و پژوهشی است که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و بازسازی و معرفی دستاوردهای علمی ملت ایران در دوران قبل و بعد از اسلام و نیز نمایش اصول و تئوری‌های دانش و فناوری‌های روز دنیا از ماموریت اصلی این موسسه است.

رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از سفر مدیر موزه گالیله ایتالیا به ایران خبر داد و افزود: مدیر موزه گالیله ایتالیا از 28 تا 30 آبان به ایران سفر خواهد کرد.

در این نمایشگاه 27 اثر در چهار حوزه علمی شامل مکانیک، نجوم، ترازها و فناوری‌های بومی و دستاوردهای مسلمانان ایرانی مانند شاکر خراسانی، ابن سینا، مویدالدین عرضی دمشقی، عبدالرحمن خازنی و ابوبکر کرجی تا 18 مهر ماه به معرض نمایش گذاشته شده است./س

برچسب ها: نمایشگاه ، موزه ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
شبنم
۱۴:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
سلام من این موزه رو بازدید کردم
با همکلاسی هام رفته بودیم
خیلی خوبه