سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر "راه و شهرسازی" مطرح کرد؛

فعال شدن "بازار رهن" ثانویه/تزريق پول پر قدرت بانك مركزي به مسكن راه آخر نيست

آخوندي گفت: برای افزایش قدرت اقتصادی پس انداز مجبور به فعال شدن بازار رهن ثانویه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک مسکن، با بیان اینکه بهترین روش تجهیز منابع که در دنیا هم تجربه شده ایجاد صندوق‌های پس‌انداز مسکن است، گفت: برای افزایش قدرت اقتصادی پس اندازمجبور به فعال شدن بازار رهن ثانویه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ این اصطلاح شاید برای مردم آشنا نباشد، اما معنای آن این است که از طریق پس‌اندازهایی که مردم در طول زمان انجام می‌‌دهند، منابعی ایجاد شود که با مضرب حدود پنج تا شش به مردم تسهیلات داده شود که البته سابقه‌ آن پیش از این در بانک مسکن وجود داشته است، اما در صدد هستیم کلیه‌ بانک‌های تجاری بتوانند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: تزریق پول پر قدرت بانک مرکزی برای تجهیز منابع بخش مسکن روش مناسبی نخواهد بود، به دنبال آن هستیم تا بانک‌های دیگر بتوانند تسهیلات مسکن بپردازند.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: در پی این اقدام انحصار پرداخت تسهیلات مسکن از بانک مسکن گرفته می‌شود و بانک مسکن می‌تواند منابع خود را پشتوانه‌ صندوق‌های دیگر بانک‌ها قرار دهد تا منابع مجددی برای آنها ایجاد شود و قدرت تسهیلات‌دهی آنها افزایش یابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، رهن ، تسهیلات ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.