سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تامین کود اوره موردنیاز برای کشت پاییزه درآذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کود اوره به حد کافی در انبارهای استان وجود دارد وبه موازات کشت پاییزه، کودبه همراه کودهای فسفات آمونیم وسوپرفسفات تریپل بین کشاورزان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایرانی فام در جلسه ستاد گندم با بیان اینکه در سال زراعی جاری در تامین تمامی نهاده کشاورزان اعم از کود و بذر مشکلی نداریم و این نهاده ها در فصل کشت پاییزه به میزان مورد نیاز تامین شده است گفت: توزیع هر کیسه کود اوره به قیمت 35 هزار تومان، کود سوپرفسفات تریپل به قیمت 50 هزار تومان و فسفات آمونیم نیز به قیمت 55 هزار تومان در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ تأمین و توزیع کود در استان وجود ندارد یادآور شد: دولت مصوب کرده است هر کیسه کود اوره به قیمت 30 هزار و 625 تومان درب کارخانه از پتروشیمی‌ها خریداری و با احتساب هزینه‌های تبعی حمل، بارگیری، توزیع و غیره ، هزینه تحویل یک کیسه کود اوره به کشاورز 35 هزار تومان اعلام شده است.

مهندس ایرانیفام با بیان اینکه براساس پيش بيني های بعمل آمده، در سال زراعي 93-92، نزدیک به450 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت گندم پاییزه قرار خواهد گرفت افزود: کشت پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا اوایل آذرماه ادامه می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، با اشاره به این موضوع که براي افزایش ميزان توليد در واحد سطح و داشتن محصولاتي با كيفيت مطلوب، رعايت تاريخ كشت بسیار مهم می باشد گفت: با نظارت کارشناسان و مروجین سازمان و شهرستانها، بذور اصلاح شده به حدکافی در استان تهیه وتامین شده و از طریق مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانها در اختیار گندم کاران قرار می گیرد و همچنین توصیه های لازم مبنی بر بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی بهره برداران نیز، زیر نظر کارشناسان و ناظرین فنی بعمل آمده تا محصول تولیدی از نظر کمی وکیفی در سطح خوبی قرار گیرد.

وي با تاکید به اعلام نرخ خريد تضميني گندم در سال زراعي آتی از سوی هیئت دولت افزود: دولت امسال درباره اعلام قيمت خريد تضميني به موقع عمل كرده و اميد می رود زارعین استان با رعايت توصيه هاي فني به توليدي خوب دست یافته و علاوه بر افزایش درآمد حاصل از تولید به امر تامین نیاز غذایی جامعه نیز کمک قابل توجهی بکنند.

مهندس ایرانی فام تصريح کرد: کشاورزان نبايد دغدغه تهیه مصرف کود اوره را داشته باشند بلکه براي توليد کيفي بهتر است آزمايش کودي خاک داشته باشند تا ميزان مصرف کود تعيين شود./س

برچسب ها: تامین ، کود ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.