سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ؛

قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در مقابل تخلفات ارتقاء بخشیده است/ ایران رتبه اول در کاهش آسیب های ترافیک در آینده ای نزدیک

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در مقابل تخلفات به صورت معناداری ارتقا بخشیده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام ابوترابی در اختتامیه دومین جشنواره رسانه ، ایمنی و فرهنگ ترافیک با اشاره به آسیب سوانح رانندگی اظهار داشت: در حوادث راهنمایی و رانندگی آسیب ، جامعه انسانی را تهدید می کند و فوت یک انسان نه تنها یک خانواده بلکه یک جامعه را متاثر می کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار کشته شدگان 30 تا 40 هزار نفری در طول سال بیش از 100 هزار  انسان را دچار آسیب روانی می کند و خانواده ای که سرپرست خود را از دست می دهد دچار آسیب قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بنده گاهی فکر می کنم که مهم ترین مسئله ای که یک مقام اجرایی در جایگاه رئیس قوه اجرایی می تواند در برنامه های خود ارائه دهد کاهش مرگ و میر است که این مسئله کوچکی نخواهد بود.

وی افزود: تلاش نیروهای راهور در کاهش آسیب های سوانح رانندگی و در  حوزه ترافیک بسیار موثر بوده است و در جهت ارتقاء سلامت روحی و روانی و توسعه فرهنگی و همچنین توسعه علمی و اقتصادی و تحکیم پیوند خانوادگی در جامعه راه گشا بوده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در غرب بیش از فرهنگ،  قوانین بازدارنده است که موجب کاهش آسیب ها می شود البته فرهنگ سازی نیز زمینه آن را فراهم کرده است

وی افزود: وقتی جریمه عبور از چراغ قرمز مساوی است با عدم تامین هزنیه زندگی، در آن ماه قطعاً مشارکت مردم در این زمینه نیز بسیار بالا خواهد بود.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در مقابل تخلفات به صورت معنادار ارتقاء بخشیده است.

وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره اظهار داشت: ترافیک و محیط زیست یکی از بخش های مهمی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است همچنین ترافیک و امداد و نجات نیز حوزه ای است که گام های بلندی برای آن برداشته تا در کوتاه ترین زمان در بالاترین حد استاندارد قرار بگیرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افزایش کادر راهور در یک دهه گذشته ، افزایش چشمگیری نبوده اما کیفیت کار تحول بزرگی را نشان می دهد و بسیار معقول است که در آینده ای نزدیک ایران از نظر کاهش آسیب های ترافیک در رتبه اول جهان قرار بگیرد./
برچسب ها: اختتامیه ، مجلس ، رسانه ، تخلفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.