سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

کاهش ازدواج هاي منتهي به طلاق در فارس

آمارهاي موجود در زمینه طلاق نشاندهنده کاهش آن در فارس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس گفت: در سال ۹۱ با اجراي طرح مطلع مهر در استان فارس، شيب ازدواج هاي منتهي به طلاق كند شد به گونه اي كه آمارهاي موجود در اين زمينه به منفي ۷۴ صدم درصد كاهش يافت.

ناهيد شمس ادامه داد: سال ۸۸ آمار طلاق در استان فارس با ۵/۱۷ درصد شيب تندي داشت اما در سال ۸۹ تا ۹۰ اين شيب با دو تا سه درصد كاهش رو به كند شدن نهاد.
وي گفت: هم اينك استان فارس به لحاظ آمار طلاق از بين ۳۱ استان كشور در جايگاه چهاردهم قرار دارد و از هر هشت مورد ازدواج يك مورد به طلاق منجر مي شود.
مشاور استاندار فارس در امور بانوان به موضوع اجراي طرح مطلع مهر اشاره كرد و افزود: اين طرح ويژه زوجيني است كه كمتر از پنج سال از زندگي مشترك آنان سپري مي شود.
شمس بیان کرد: اجراي اين طرح در سال ۹۰ در هشت استان كشور كليد خورد و استان فارس با توجه به پيشرفت هاي خوبي كه در اجراي اين طرح داشت ، مقام اول را كسب كرد.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس افزود: اجراي اين طرح به زوجين فرصت مي دهد از يكديگر شناخت بهتري داشته باشند و با نحوه تربيت فرزندان بيشتر آشنا شوند.
این مسوول گفت: اين طرح كه مشتمل بر سه بخش پزشكي ، روانشناسي و احكام است پس از شيراز براي نخستین بار در شهرستان كازرون به صورت آزمايشي اجرا مي شود و پس از مهيا كردن زمينه برگزاري آن در آينده در ساير شهرستان هاي استان فارس به اجرا در خواهد آمد.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس گفت: با توجه به اين كه اجراي فراگير اين طرح نيازمند اعتبار است از اين رو در بودجه سال ۹۲ مقرر شده است يك در صد از اعتبارات سازمان ها به امور بانوان و اجراي اين طرح اختصاص داده شود./س

برچسب ها: کاهش ، طلاق ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.