سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گالری شماره 2 خانه عكاسان ایران،

نمایشگاه عكس "حقیقت پنهان" افتتاح شد

نمایشگاه عكس "حقیقیت پنهان" 12 مهرماه در گالری شماره 2 خانه عكاسان ایران افتتاح شد و تا 17 آبان برپاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه هنري، "فریدا صاعدی"  گفت: این نمایشگاه آرشیو عكس های ایتالیا، فرانسه، هلند، الجزیره ، پاكستان و كشور خودمان ایران است. 

وی با اشاره به اینكه عكس های این نمایشگاه تلفیقی از عكس های مستند اجتماعی و طبیعت است افزود: آداب و سنن هایی بین كشور ما و دیگر كشورها مثل پاكستان مشترك است كه برایم بسیار جذاب بود به همین دلیل از آنها عكاسی كردم. 

این هنرمند با اشاره به برخی از عكس ها تصریح كرد: در چند نمونه از عكس ها كودكان اروپایی، الجزیره ای و پاكستانی را نمایش داده ام كه با دیدن عكس ها به اختلاف طبقاتی و نوع زندگی كودكان در هر كشور پی می بریم؛ كودكان اروپایی را با خیالی آسوده در حال بازی و كودكان پاكستانی را در فقر می بینیم. 

وی ادامه داد: حقیقت پنهان همان اختلاف طبقاتی است كه در عكس ها دیده می شود. 

این عكاس با اشاره به تابلوی دیگری كه از یك  خانواده پاكستانی عكاسی شده بود افزود: در این عكس از یك خانواده بلوچ پاكستانی عكاسی كردم و هدفم نشان دادن فرهنگ بسیار نزدیك قوم بلوچ پاكستان با قوم بلوچ ایران است كه نه تنها از نظر پوشش و لباس بلكه از نظر سنت ها نیز به هم نزدیك هستند با این تفاوت كه در فقر شدید به سر می برند. 

صاعدی در یكی دیگر از عكس هایش كه در پاریس گرفته شده بود خرافه پرستی را در آن به نمایش گذاشت و در خصوص آن گفت: دختران و پسران در پاریس قفلی می بندند و كلید آن را به رودخانه می اندازند برای آنكه تا ابد عشقشان پایدار بماند اما هیچ تعهدی بعد از آن به یكدیگر ندارند. 

وی ادامه داد: ما نیز در سنت خود به امام زاده ها دخیل می بندیم در حالی كه ما پیمان با خدا می بندیم و با اعتقادی قلبی تعهد می بندیم.   

صاعدی با بیان اینكه جمع آوری عكس های نمایشگاه حدود 7 سال زمان برده است گفت: اولین نمایشگاه انفرادی من در پاریس برگزار شد و نمایشگاه " حقیقت پنهان" دومین نمایشگاه انفرادی من است .  

وی در پایان گفت: در تمام عكس ها حقیقتی پنهان به نمایش گذاشته شده است. 

شایان ذكر است علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 17 آبان از شنبه تا چهارشنبه، 9 الی 19  به آدرس خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، خانه عكاسان ایران، گالری 2 مراجعه كنند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.