سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده مردم تهران و رباط کريم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

اکنون زمان تک نرخي کردن ارز است / تخصيص يارانه ارزي براي واردات داروهاي بيماران خاص

عضو هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه شرايط کنوني براي تک نرخي کردن ارز مناسب است گفت: لازم است دولت با تخصيص يارانه ارزي به برخي گروهها نگراني هاي ارزي را کاهش دهد.

ابراهيم نکو نماينده مردم تهران و رباط کريم در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه هم اکنون زمان تک نرخي کردن ارز است افزود: البته نبايد تنها به اين مسئله که اکنون زمان مناسب براي تک نرخي کردن ارز است توجه کرد که بايد تلاش کرد تا برگزاري نشست هاي متعدد با صاحبنظران و کارشناسان و با در نظر گرفتن تمام جوانب نسبت به اين کار اقدام کرد.

وي با اشار به اينکه تک نرخي کردن ارز، کمک شاياني به توليد ايجاد ثبات در بازار ارز و وضعيت اقتصادي کشور مي کند تصريح کرد: هنوز اقدام قانوني و يا حساب شده اي از سوي دولت براي اين مسئله اتخاذ نشده ولي اراده اي در هيات دولت براي عملي کردن اين موضوع به وجود آمده است.

نکو با بيان اينکه نرخ کنوني ارز به واقعي بودن نزديک است گفت: هم اقتصاد و هم بخش توليد با نرخ کنوني ارز اونس گرفته اند که اين مسئله گام مثبتي در بازار ارز محسوب مي شود.

عضو هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به قشر پژوهشگر و دانشجو در کشور، افزود: مسئله تک نرخي کردن ارز با نرخ کنوني، مي تواند نگراني هايي را در قشر پژوهشگر و دانشجو و همچنين واردات داروهاي مورد نياز بيماران خاص به وجود آورد که براي اين مسئله نيز دولت مي تواند با اتخاذ سازوکارهايي از آن ها حمايت کند.

وي اذعان داشت: بعنوان مثال دولت مي تواند با در نظر گرفتن يارانه ارزي براي اين دسته از گروههاي متقاضي دريافت ارز گام موثري در حمايت از آنها بردارد و به درستي آن را مديريت کند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، ثباات ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.