سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مرغهای بدون مصرف آنتی بیوتیک دارای کد رهگیری می شوند

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در آستانه روزملی دامپزشکی و در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان محصولات دامی ازین پس، این محصولات دارای کد رهگیری می شوند، در حال حاضر مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک به صورت آزمایشی در این طرح قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، 

ناصر مرگان ازغدی افزود: در حال حاضردر استان 6 میلیون و602 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در سال تولید می شود و در سایر مرغها مصرف آنتی بیوتیک در حد مجاز دیده می شود.

وی دام را به عنوان سرمایه مولد کشور پس از نفت عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی اکنون دارای هفت میلیون راس دام سبک، 350 هزار راس دام سنگین و 100 میلیون قطع طیور گوشتی می باشد که هشت درصد جمعیت دامی استان را تشکیل می دهند.

ازغدی وجود آزمایشگاه ملی مواد غذایی و فعال شدن مرکز بررسی های دامی گلمکان را از ظرفیت های استان دانست و افزود: دامپزشکی در واگذاری به امور تصدی گری پیشتاز بوده ودر تولید، توزیع، ومصرف دارو وواکسن نیز نقش نظارتی دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی، از افتتاح 17 طرح دامپزشکی با اعتبار بالغ 220 میلیارد ریال دراستان خبرداد وافزود: افتتاح این طرح ها همزمان با هفته دامپزشکی موجب اشتغالزایی بیش از 230 نفر می شود.

گفتنی است از این پس مردم خراسان رضوی می توانند اطلاعات مربوط به مرغ بدون مصرف آنتی بیو تیک را از طریق ارسال پیامک به سامانه 30008903دریافت نمایند. /س

برچسب ها: مصرف ، آنتی ، بیوتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.