سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

العربيه: توان آمريکا براي اعمال تحريم‌ها عليه ايران فلج شد

العربيه در گزارشي نوشت: کاخ سفيد اعلام کرد ادامه تعطيلي دولت فدرال، توان آمريکا را براي اعمال تحريم ها عليه ايران و سوريه از بين مي برد و امنيت ملي کشور را به خطر مي اندازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، سخنگويان دولت آمريکا، مسئوليت تعطيل شدن فعاليت دفتر تحريم ها در وزارت خزانه داري آمريکا و پيامدهاي مضر آن براي سياست خارجي و امنيت ملي را متوجه جمهوري خواهان دانستند.

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت دموکرات ها پس از بهانه محروم شدن کارمندان از دريافت حقوق خود، اکنون مسائل خارجي به ويژه بعد مربوط به تحريم ها را بهانه کرده اند. دولت اوباما ناقوس خطر را به صدا درآورده و هشدار داده است با توجه به ادامه بحران تعطيلي دولت فدرال، توان آن براي اجراي تحريم ها عليه ايران و سوريه فلج شده است. آنها مي گويند اين مسئله به خطري عليه امنيت ملي آمريکا تبديل مي شود. 

جي کارني سخنگوي کاخ سفيد گفت مرخصي اجباري کارمندان دفتر تحريم ها به علت تصميم، به گفته وي توجيه ناپذير، تعطيل شدن دولت فدرال به امنيت ملي آمريکا آسيب مي زند زيرا ديگر دولت قادر به اداره کردن پرونده تحريم هاي وضع شده عليه ايران و سوريه نيست.

جي کارني گفت: فعاليت اين دفتر، بسيار مهم است و با تلاش کارمندان اين دفتر توانسته بوديم در بسياري از پرونده هاي داغ خارجي مانند پرونده هسته اي ايران پيشروي کنيم.

گزارشگر شبکه در ادامه گفت: پيش از اظهارات کارني، وندي شرمن معاون امور سياسي وزارت امور خارجه نيز اظهاراتي مشابه داشت و صراحتا گفت تعطيل شدن دولت فدرال توان دولت آمريکا را براي تحميل تحريم ها بر ايران با مشکل مواجه مي کند و آژانس اطلاعات را که فرار کنندگان از تحريم ها را مشخص مي کند، به نابودي مي کشاند. دولت اوباما مي ترسد در شرايطي که پرونده هاي داغ خارجي به ويژه دو پرونده ايران و سوريه شاهد تحولاتي سريع است، ضعيف به نظر برسد. همچنين توان واشنگتن براي تحقيق و بررسي درباره نقض تحريم هاي وضع شده کاهش مي يابد و فلج مي شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.