سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چربی خونتان را درمان کنید

اغلب افراد چربی خون بالایی دارند اما برای پایین آوردن آن به سراغ عادت های قدیمی مثل خوردن آبلیمو و آبغوره می روند، اما پزشکان و متخصصان تغذیه چقدر با این روش ها موافقند؟ آیا این روش ها را می توان جایگزین دارو درمانی کرد.

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برای پایین آوردن فشار خون از روش های سنتی باید استفاده کرد، یا داروهای رایج بستگی به وضعیت فرد دارد.

وی با بیان اینکه پزشک باید تری گلیسرید و کلسترول فرد را بررسی کند گفت: اگر کلسترول خون بالای 400 باشد قطعا شخص باید از داروهای شیمیایی استفاده  کند.

وی افزود: اگر تری گلیسرید و کلسترول زیر 350 باشد می توانیم از رژیم غذایی،‌ورزش و داروهای گیاهی استفاده کنیم.

دکتر فرحبخش در پاسخ به این سوال که بهترین روش گیاه درمانی چیست گفت: سبزیجات که در راس آنها شوید است که هم بصورت خود سبزی و هم بصورت قرص آن مصرف می شود بر کاهش تری گلیسرید و چربی خون اثر دارد.

وی افزود: باید دقت داشت تا در مصرف قرص آن زیاده روی نشود، که در این صورت کل چربی بدن حتی چربی های مفیدی که در مغز و پشت چشم وجود دارد را آب می کند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به شرط آنکه شخص بقیه عادت های غذایی اش را تغییر دهد، چربی های اشباع غذایی اش را پاییین بیاورد و تمایل به پیاده روی و فعالیت فیزیکی داشته باشد این بیماری می تواند برطرف شود./ ح
برچسب ها: چربی خون ، کلسترول ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.