سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کري: مجبوريم همه کارکنان اداره کنترل تحريم‌هاي خارجي را به مرخصي بفرستيم

وزير امور خارجه آمريکا به کنگره اين کشور هشدار داد امکان دارد اداره کنترل دارايي‌هاي خارجي وزارت خزانه‌داري آمريکا که بر تحريم‌ها بر ضد کشورهايي همچون ايران نظارت مي‌کند، مجبور شود تقريبا همه کارکنان خود را به مرخصي بفرستد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رويترز، "کري" در گفتگو با خبرنگاران در حاشيه نشست سالانه مجمع همکاري اقتصادي آسيا-اقيانوس آرام در جزيره بالي اندونزي اعلام کرد: من معتقد هستم آنهايي که سر راه (دستيابي به يک راه حل) مي ايستند، بايد به‌طور جدي به پيامي بيانديشند که زمانيکه ما نمي‌توانيم مشکل خود را حل کنيم، براي جهان مي‌فرستيم.

وي تاکيد کرد: هم اکنون به اين (بحران) پايان دهيد. همين امروز به آن پايان دهيد.

وزير خارجه آمريکا گفت که تعطيلي دولت اين کشور يک وقفه کوتاه است و به تعهد واشنگتن در قبال منطقه آسيا- اقيانوسيه آسيب وارد نمي کند.

جان کري که براي شرکت در اجلاس اپک به بالي اندونزي سفر کرده است ،  گفت: تعطيلي دولت آمريکا موقتي است و به تعهد اين کشور در قبال آسيا يا هر منطقه ديگر آسيب نمي رساند.

کري به نمايندگي از طرف اوباما در اجلاس اندونزي شرکت کرده است زيرا اوباما به علت بحران سياسي در واشنگتن مجبور شد سفر خود را به چند کشور آسيايي از جمله اندونزي لغو کند.

کري گفت: تاثير اين مسئله موقتي است و قطعاً اگر طول بکشد يا تکرار شود ، مردم تمايل آمريکا را به ادامه مسير يا توانايي آن را زير سوال خواهند برد. اما چنين اتفاقي نمي افتد. ما از اين مرحله عبور مي کنيم. رئيس جمهور از ما خواسته است به همه خاطرنشان کنيم که آمريکا در تعهد خود به گرايش به سمت آسيا پابرجا هستيم.

رهبران کشورهاي عضو مجمع همکاري هاي اقتصادي آسيا-اقيانوسيه  روز دوشنبه گفتگوهاي خود را درباره  تجارت ، امنيت منطقه اي و مسائل ديگر در  بالي اندونزي آغاز مي کنند.


انتهاي پيام/
برچسب ها: کری ، جان ، وزیر ، فدرال ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.