سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی های رایانه برای کودکان باید مدیریت شود

پسرک با چشمانی سرخ مات، مبهوت و بی توجه به دور و بر فقط به صفحه مانیتور چشم دوخته و توجهی به اطراف ندارد، انگار تمام وجودش پر شده از شلیک ، منفجر کردن تانک های رنگ و وارنگ و کشتن آدم ها.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بازی های پرتحرک کودکانه در حیاط خانه ها و قیل و قال آنها خبری نیست و بازی های رایانه ای جای آن همه تحرک و سرگرمی کودکان را گرفته است.
به گفته متخصصان علوم رفتاری کودکان و نوجوانان ، بازی و انجام فعالیت های مفرح برای کودکان نشان از وضعیت مطلوب روحی و روانی آنهاست.
متاسفانه اغلب ما بزرگ ترها به این ترتیب فکر می‌کنیم که بچه ها فقط باید به کلاس های جورواجور بروند، در خانه بماند و در غیاب پدر و مادر در خانه کاری بر خلاف خوش آیند آنها انجام ندهند و این معیار سنجش کودک خوب و موجه برایمان شده است.
امیر سلیمی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه بازی های رایانه ای جز لاینفک زندگی کودکان تبدیل شده است و همین بازی های به ظاهر ساده باعث شکوفایی ذهن کودک می شود و از این طریق می توان به راحتی با محیط بیرون ارتباط برقرار کنند.
به گفته این روانشناس کودک، اسباب بازی باید با سن و سال و جنسیت کودک مطابقت داشته باشد و در غیر این صورت باعث بروز اضطراب و انزوا می شود.
وی افزود: با وجود دستگاههای بازی جدید با عناوین گوناگون از جمله ایکس باکس می توان جلوی بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی و عدم تحرک در کودکان را گرفت.
به گفته این روانشناس کودک، برای کودک باید بازی های انتخاب شود که باعث بروز رشد و خلاقیت آنها شود.
وی افزود: با مشاهده صفحه حوادث روزنامه و با بررسی آمار بزه های اجتماعی کودکان در اروپا و آمریکات باید دانست که این بازی تاثیر بسزایی در روح و روان آنها داشته و برای کاهش آسیب های ناشی از آن باید مسولان و دست اندرکاران به فکر چاره باشند تا کودک در شرایطی کاملا مدیریت شده و در خور نیازهای سن کودکان به بازی بپردازند./ل

برچسب ها: بازی ، تحرک ، کودکانه ، خانه ، رایانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.