سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در شیراز انجام شد؛

عمل جراحی ستون فقرات جنین

عمل جراحی ستون فقرات جنین برای اولین بار توسط تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان مادر و کودک غدیر انجام شد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر حمیدرضا فروتن رئیس مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی گفت: بیمار؛ فردی است که در هفته 25 حاملگی به سر می برد و جنینی دارد که مهره های کمرش دچار اختلال شده و مشکل دارد و اگر کاری برای وی انجام نشود ،زمانی که به دنیا بیاید، فلج خواهد بود و کنترل ادرار و مدفوع نخواهد داشت .

وی ادامه داد: با برنامه ریزی ای که انجام شده؛ امیدوارم بتوانیم جنین را درون شکم مادر با کمک گروهی که از آمریکا دعوت کرده ایم و با کمک تیمی که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در بیمارستان مادر و کودک غدیر داریم، با موفقیت مورد عمل جراحی قرار دهیم .

دکتر فروتن اضافه کرد: در این ترمیم سعی میشود بدون باز کردن رحم کار انجام  بگیرد و تا حدود 70 تا 80 درصد شانس بهبودی خواهد داشت که زمانی که نوزاد به دنیا آمد، دیگر مشکلاتی را از نظر فلجی نخواهد داشت .

وی گفت: این عمل تاکنون حتی در خاورمیانه انجام نشده و تنها چند مرکز محدود در اروپا و امریکا این عمل را انجام میدهند و برای اولین بار در ایران و در شهر شیراز انجام میشود و امیدواریم با برنامه ای که در بیمارستان مادر و کودک  و با کمک مجمع خیرین تأمین سلامت و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امکانات آن فراهم شده است، این عمل با موفقت هر چه تمام تر انجام شود .

رئیس مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی افزود: من تصور میکنم که این شروع کار بوده و روی بیماری های مختلف دیگر نیز میتوان این کار را انجام داد و باید این مرکز و گروه تقویت شده و وسایل لازمه آن فراهم شود تا بتوانیم در این زمینه ها موفق باشیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.