سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با نگاهي مثبت؛

بررسي عضويت بورس در سازمان بين‎المللي كميسيون‎هاي اوراق بهادار

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مذاكرات مثبت با دبيركل سازمان بين‎المللي كميسيون‎هاي اوراق بهادار(IOSCO ) در نشست ساليانه گفت: قراراست عضويت بورس و اوراق بهادار در اين سازمان با نگاهي مثبت بررسي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،علي صالح آبادي‌ افزود:در حاشيه نشست مجمع عمومي IOSCO (سازمان بين‎المللي كميسيون‎هاي اوراق بهادار آيسكو) در لوكزامبورگ، نشست خوبي با دبيركل اين نهاد بين‌المللي برگزار شد.
 
وي افزود: با توجه به فضاي خوبي كه بر اين گفت وگو حاكم بود و همچنين دستاوردهاي خوب بازار سرمايه ايران در سال‌هاي اخير، وي قول مساعد داد تا پرونده عضويت ايران در IOSCO با نگاه مثبت در دستور كار قرار گيرد و از اين رو نسبت به تسريع در روند عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار در اين نهاد بين‌المللي خوشبين هستم.
 
به ‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا)،سخنگوي سازمان بورس در ادامه خاطرنشان كرد: پس از بازگشت به ايران، نامه‌اي تنظيم و براي IOSCO ارسال شد تا پيگيري روند عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار مجددا در دستور كار قرار گيرد، البته طبيعتا در هر صورت، تصويب اين موضوع منوط به تصويب نهايي آيسكو بوده و از عهده ما خارج است.
 
صالح‌آبادي خاطرنشان كرد: طبيعتا درصورت عضويت سازمان بورس و اوراق بهادار در IOSCO، تعليق عضويت بورس و اوراق بهادار تهران در فدراسيون جهاني بورس‌ها (WFE) نيز برطرف خواهد شد.
 
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه سازمان بورس از مدت‌ها قبل درخواست عضويت خود را در سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار ارائه و شرايط فني لازم در اين خصوص را احراز كرده بود، افزود: كميته فني IOSCO سال گذشته تأئيد كرد كه سازمان بورس شرايط لازم را براي عضويت دارد، اما مرجع بالاتري كه قرار بود عضويت سازمان بورس در اين نهاد را نهايي كند اعلام كرد به دليل مسايل سياسي نمي‌تواند ايران را به عضويت IOSCO بپذيرـد كه باتوجه به مذاكرات مثبت اخير، اميدواريم اين روند با رويكرد مثبت پيگيري شده و به نتيجه برسد.
 
يادآور مي شود: سازمان بين‌المللي كميسيون‌هاي اوراق بهادار (IOSCO) سازماني متشكل از نهادهاي ناظر بازار سرمايه كشورهاي مختلف است كه استانداردهاي بين‌المللي را در زمينه هماهنگي بازارهاي سرمايه و نهادهاي ناظر اين بازار در كشورهاي مختلف وضع مي‌كند. سازمان بورس و اوراق بهادار در حال حاضر به‌عنوان عضو ناظر در نشست‌هاي ساليانه اين سازمان شركت مي كند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.