سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت داروی بیماران خاص کاهش پیدا میکند/20 قلم داروی بیماران صعب العلاج مشمول کاهش قیمت میشوند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به شکل گیری جدید اختصاص ارز به داروی بیماران خاص گفت :این گروه از داروها با ارز ارزان تر وارد کشور میشوند که در نتیجه کاهش قیمت در این داروها مشاهده خواهد گردید.

دکتر بابک مصباحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره قبل بعلت جلوگیری از کمبود های مقطعی و بعلت کافی نبودن ارز اختصاص یافته این اجازه به واردات با ارز آزاد داده شد خاطرنشان ساخت : نتیجه آن افزایش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج بوده که هزینه سنگین درمان را بر بیماران تحمیل نمود

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان در ادامه گفت :در کنار سیاست فوق پیشنهاد از طرف وزارت بهداشت به سازمان های بیمای شده است که هزینه صد در صدی این گروه از داروها با توجه به کاهش قیمت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:لیست بیست قلم از داروی بیماران  صعب العلاج پیشنهاد شده تا فشار کمتری  بروی بیماران تحمیل شود که این لیست میتواند تا 300 قلم در آینده باشد.

وی با بیان اینکه در دولت جدید اختصاص ارز مرجع به شرکت های وارداتی و تولیدی با روشهای مناسب  شروع گردید بیان داشت :اگرچه هنوز در اجرا و اختصاص ارز مشکلاتی بسیاری وجود دارد ولی با تدابیری که  مشاهده میشود در آینده چشم انداز خوبی را در مقایسه با دوره قبل دربازار دارویی خواهیم داشت.

وی یاد آور شد:در صورت پرداخت صد درصدی داروهای صعب العلاج ،خاص و.... و تصویب نهایی بیمه ها در پرداخت هزینه های،بیماران با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود./ح
برچسب ها: قیمت دارو ، ارز ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.