سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارگردان:

سينماي ايران دست به عصا حركت مي كند

"ذبيح الله رحماني" گفت: فيلم هاي سينمايي بايد طبق مسائل و مشكلات جامعه حركت كنند و بازگو كننده خوبي براي موضوعات اجتماعي باشند.

"ذبيح الله رحماني"كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من موضوعاتي كه جامعه درگير آن است و يا حساسيت زيادي بر آن موضوعات دارد با يد محور اصلي فيلم هاي سينمايي باشد.

وي ادامه داد: تمامي فيلمنامه ها بايد براي مسائل و يا وقايعي نوشته شوند كه جامعه با آن درگير است و باعث ايجاد دغدغه در جامعه شده است اما متاسفانه فيلمنامه هاي كنوني براي متقاضي و مخاطب نوشته نمي شوند بلكه اكثريت آنها به سفارش مسئولين فرهنگي كشور نوشته مي شوند براي پيشرفت فيلمنامه ها هنرمند بايد از مسئولان كشوري فاصله بگيرد و تا حد امكان به مردم و اميال و خواسته هايشان نزديك شود.

اين كارگردان همچنين عنوان كرد: بسياري از فيلمنامه هايي كه در حال حاضر وجود دارد و مورد استفاده فيلمسازان قرار مي گيرد كاملا خنثي بي هدف بي محتوا و تا حدودي هم سطحي و بي معنا هستند و اين روند مدتها ادامه داشته است.

رحماني اظهار داشت: مي توان يكي از مهمترين دلايل استقبال نكردن مردم از فيلم هاي سينمايي را همين مطلب عنوان كرد كه چون فيلم ها طبق خواست مردم ساخته نمي شود و بيانگر معضلات و مشكلات آنها نيست طبيعتا مردم نيز علاقه اي به وقت گذاشتن براي ديدن اين گونه فيلم ها ندارند.

اينگونه وي ادامه داد: البته طي چندين سال شايد تعداد بسيار اندكي آثار فاخر و مخاطب پسند هم توليد شده است اما به طور كلي سينما و سينماگران ايراني همچنان دست به عصا حركت مي كنند و متاسفانه روند روبه پيشرفتي در آنها ديده نمي شود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.