سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرگاه در زندگي زمين خوردي چيزي از زمين بردار

گاهي اوقات در زندگي با ناديده گرفتن و توجه نكردن به احساساتمان دچار شكست و نااميدي مي شويم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نااميد بودن ديدگاههاي مختلف دارد و مي تواند از علائم ناخوشايندي در زندگي باشد.  
مظلومي روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: افسردگي و نااميد شدن در زندگي شايد دليلي جز دلسرد شدن ذهن نسبت به امكان شكل گرفتن رويا نباشد.  
 
وي افزود: شخصي كه به طور متوالي دچار شكست مي شود به يك آدم افسرده و نااميد در زندگي تبديل مي شود.  
 
در زندگي با مبارزه كردن با علت هاي شكست نااميدي را از خود دور كنيد با اين كار افسردگي هم به سراغتان نمي آيد.  
 
مظلومي بيان كرد: در زندگي با از بين بردن علت هاي شكست موفقيت شما افزايش و تحمل شما در مقابل شكست بيشتر مي شود.  
 
وي افزود: در بعضي از مواقع انسان ها احساس مي كنند و مي انديشند كه رويايي ندارند و به خاطر بي توجهي به روياهايشان نااميد مي شوند و يا حتي با نگاه كردن به گذشته هايشان ناميدي به سراغشان مي آيد و انرژي هاي منفي آنها را فرا مي گيرد.  
 
انسانها در بيشتر مواقع نسبت به كارهايشان شور و شوق زياد پيدا مي كنند و براي رسيدن به روياهاي خود تلاش و كوشش فراوان مي كنند و مي جنگند تا به خواسته هايشان برسند وقتي كه به آن دست پيدا نمي كنند نااميد و افسرده مي شوند.  
 
مظلومي روان شناس در مورد نااميدي گفت: هنگامي كه ذهن خود را درگير افكار مثبت كنيد تا به روياهاي خود دست پيدا كنيد نااميدي و افردگي از شما دور خواهد ماند در غير اين صورت نااميد مي شويد و تا آخر عمر هم افسرده و نااميد باقي مي مانيد.  
 
با شناخت دلايل افسردگي و نااميدي مي توانيد به خود كمك فراوان كنيد.  
 
عده زيادي از مردم به دروغ مي گويند و خود را گول مي زنند و براي رسيدن به روياهايشان استرس فراواني را از دست مي دهند.  
 
اين روان شناس يادآور شد: افراد زود از زندگي نااميد مي شوند و به دنياي تنهايي رو مي آورند و امكان دارد به سوي هر مشكلي كشيده شوند.  
 
وي افزود: نااميدي نوعي فشار سنگين و تخريب كننده بدن و ذهن است كه براساس مشكلات و عوامل هاي مختلف در يك انسان به وجود مي آيد تلاش كنيد كه نااميدي را به شيوه درست درمان كنيد و به خود اميد بدهيد در زندگي تان را از انرژي هاي مثبت سرشار كنيد.  
 
مظلومي تصريح كرد: هرگز زندگيتان دست از تلاش و كوشش برنداريد و مصمم و با اراده رفتار كنيد به اين دليل كه يكي از علت هاي نااميدي شكست هايي است كه بر اثر عملكردهاي اشتباه ما در زندگي و در كارهاي مختلف پيش مي آيد.  
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: اگر انسان در زندگي با قدرت و هدفمند باشد نااميدي كمتربه سراغ مي آيد و هم چنين در زندگي موفق تر و پيروزمند خواهد بود و زندگي يك راه را براي رسيدن به اهدافتان دنبال كنيد و هرگز از ادامه راه براي رسيدن به هدفتان احساس خستگي و نااميدي نكنيد.
برچسب ها: احساس ، شکست ، ناامید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.