سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر نحوه مسواک زدن به سلامت لثه ها!

عده ای از افراد بر این باورند که مسواک کشیدن با فشار روی دندان ها باعث از بین رفتن رجم آن می شود اما این باور نادرست است که باعث تحلیل لثه ها و دندانها می شود.

عبدالحمید ظفرمند، دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  عدم رعایت بهداشت دهان و دندان  باعث تشکیل جرم بر روی سطح دندان می شود که سطوح داخلی و بیرونی را دچار مشکل می کند.

وی افزود: در برخی  از اوقات دندان ها  به علت قرار نگرفتن در موقعیت مناسب بر روی فک موجب وارد آمدن ضربه های مستقیم به دندان های فک مقابل در هنگام جویدن یا فشار  دادن فکین به هم در حال عصبانیت می شود.

وی در ادامه گفت:در صورت وارد آمدن ضربه های مستقیم به دندان که تاثیر در هر  دو دندان متقابل می گذارد و این امر سبب تحلیل رفتن لثه ها می شود که در این مورد مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تشخیص و درمان بهتر توصیه می شود.

 وی عنوان کرد: در صورت استفاده از مسواک که همراه فشار بیش از اندازه روی لثه و دندان ها باشد در ایجاد این مشکل نیز تحلیل رفته در لثه ها تاثیر می گذارد.

وی عنوان کرد: انجام دادن جرم گیری در صورت نیاز و همچنین رعایت کامل و درست بهداشت دهان و دندان بسیار لازم است.

 وی در خاتمه گفت: در بسیاری از مواقع تجمع بیش از حد جرم بر روی دندان ها موج لقی دندانها می شود و بهتر است بعد از اتمام وعده  نهار و شام، مسواک زده شود./ح

برچسب ها: مسواک ، دندان ، جرم گیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.