سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اهتمام به توسعه فرهنگ شیعی در مدیریت شهری

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر اهتمام هرچه بیشتر مدیریت شهری قم نسبت به توسعه فرهنگ شیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی در دیدار با محمد دلبری شهردار کلانشهر قم و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری قم، با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر موفق اظهار کرد: یک مدیر می‌تواند فقط به مسائل کلان بپردازد و یا اینکه در فعالیت‌های خود پرداختن به مسائل جزئی را مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: مدیری موفق است که با تکیه بر اخلاق و دیانت بتواند هم در عرصه امور کلان تلاش کند و هم نسبت به مسائل جزئی توجه لازم را داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل کلان در مدیریت شهری لازم است ولی نباید از مسائل جزئی غافل شد، افزود: در شهر اسلامی تبعیض روا نیست و نباید بالای شهر و پایین شهر در شهر اسلامی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه حرم تا حرم و فواید این طرح عظیم، بیان کرد: باید در طراحی حاشیه این پروژه عظیم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و از درآمدها صرف نظر کرد و به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشت.

آیت‌الله استادی ضرورت تکریم ارباب رجوع در شهرداری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در عرصه فرهنگی باید فعالیت‌ها بر مبنای فرهنگ دینی و شیعی برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این جلسه محمد دلبری شهردار کلانشهر قم در خصوص بلوار پیامبر اعظم تصریح کرد: بخش اعظمی از این طرح به فضاهای فرهنگی، هتل‌ها، بوستان‌ها و... اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی این پروژه تدوین شده است، ادامه داد: در این طرح شهرداری قم 600 میلیارد تومان بدهی دارد که امیدواریم دولت مصوبه دولت دهم را در خصوص بازپرداخت اوراق مشارکت به مردم بپذیرد./س

برچسب ها: قم ، اهتمام ، توسعه ، فرهنگ ، شیعی ، مدیریت ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.