سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قهرمانی نوجوانان بسکتبال آسیا؛

کاپیتان نوجوانان ایران: از بازیکنان تیم عصبانی هستم/ کاپیتان فیلیپین: روزی 500 شوت می زنیم

کاپیتانهای دو تیم بسکتبال نوجوانان ایران و فیلیپین بعد از دیدار مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا از رو در رویی با یکدیگر گفتند.

سهیل فرهادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال زیر 16 سال ایران بعد از شکست مقابل فیلیپین به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بازی با فیلیپین را خوب شروع کرده و چند توپ زیر حلقه را گل کردیم اما بعد از آن چیزی که می خواستیم اتفاق نیفتاد. قرار بود از قد کوتاه بازیکنان حریف استفاده کنیم اما در ریباندها خوب نبودیم و تیم حریف هم با استفاده از شانسهای دوم پیروز شد.

سنترهای ما کند بودند

وی که چند شوت سه امتیازی موثر در جریان بازی داشت، اشاره کرد: همیشه که قرار نیست بازیکنان کوتاه قد شوت بزنند برای برد باید به داخل نفوذ می کردیم به خصوص که روی قد بازیکنان خود حساب کرده بودیم. از طرفی تیم حریف هم شوت های منطقه ای واقعا خوبی داشت و سنترهای آنها توپ را گرفته و با رساندن آن به محوطه بیرونی، فرصت شوت ایجاد می کردند اما سنترهای ما بسیار کند بودند و با وجود تمام نقشه هایی که کشیده بودیم موفق به استفاده از موقعیتها نشدیم.

کاپیتان تیم جوانان که از هم تیمی های خود عصبانی بود اضافه کرد: از برخی هم تیمی های خود عصبانی هستم، در نیمه دوم برای پس گرفتن بازی به زمین آمدیم و حتی اختلاف را به چهار امتیاز رساندیم اما باز هم در ریباندها مشکل داشتیم. شوتهای من هم در چند دقیقه گرفته بود اما بعد از آن خسته شدم و به خاطر تمام دوندگی ها در دفاع و حمله از سرمربی درخواست تعویض کردم تا بعد از استراحت به زمین برگردم. قرار بود در بازگشتم سایر بازیکنان من را آزاد کنند تا شوت بزنم اما کسی این کار را انجام نمی داد.

وی تاکید کرد: تنها کاری که روی بازیکنان برای بازی با فیلیپین انجام دادیم روحیه دادن بود اما در لحظات آخر استرس بدی تمام تیم را گرفت و از طرفی اشتباهات زیادی در بین سنترها و همچنین ریباندها داشتیم که اگر این اشتباهات انجام نمی شد بازی را برده بودیم.

نیه تو: هفته ای یک جلسه تمرین گروهی داشتیم

هر چند مسئولان بسکتبال ایران از تمرینات گسترده تیمهای حریف صحبت می کنند اما مایکل ژوزف نیه تو کاپیتان تیم ملی فیلیپین تاکید می کند: ما از ماه ژانویه در تمرین هستیم و تنها هفته ای یک جلسه تمرین گروهی داشتیم چون مدارس بازیکنان اجازه دوری آنها از کلاسهای درس را نمی داد.

وی تاکید می کند که بازیکنان فیلیپینی در هر روز 500 شوت می زدند و به همین دلیل درصد پرتابهای موفق آنها بالا است.

نیه تو در مورد گرفتن انتقام بزرگسالان خود می گوید: تیمهای ما در این مدت دو بار به ایران باختند. یک بار تیم ملی بزرگسالان در جام ملتهای آسیا و بار دیگر در مسابقات 3 به 3 و به این ترتیب ما دو شکست خود مقابل ایران را جبران کردیم. بازیکنان ما در این بازیها با قلبشان برای فیلیپین بازی کردند. البته به بازیکنان ایران هم احترام زیادی می گذاریم. ایرانی ها بسیار بلند قد هستند و ما هم خوش شانس بودیم که تمام شوتهایمان به گل تبدیل شد و برنده بازی شدیم..

تیم فیلیپین بازی انتقامی دیگری هم دارد. کاپیتان این تیم تاکید می کند: پنجشنبه قبل تیم چین تایپه ما را شکست داد و حالا در نیمه نهایی فرصت خوبی برای گرفتن انتقام آن بازی هم وجود دارد. ما هم برای شکست چین تایپه می جنگیم و هم برای راهیابی به مسابقات جهانی.

پايان متن/مح

برچسب ها: نوجوانان ، بسکتبال ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.