سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"داستان مرگ كن" فيلم اسپانيايي برنده جشنواره لوكارنو

"داستان مرگ من" یکی از این فیلم هاست که خوشبختانه دیده شدنش در جشنواره فیلم لوکارنو ما را با آن آشنا کرد.


داستان مرگ من(2013)


بعضی فیلم ها هستند که اصلاً خبری از ساخته شدن آن ها نمی شود اگر جایزه ای نبرند یا در جشنواره ای سر و صدا نکنند هرگز متوجه نمی شویم چنین فیلم هایی ساخته شده اند.

 داستان مرگ من یکی از این فیلم هاست که خوشبختانه دیده شدنش در جشنواره فیلم بوکارنوما را با آن آشنا کرد.

درام کاتالان زبان داستان مرگ من به نویسندگی و کارگردانی آبرت سرا جایزه یوزپلنگ طلایی بخش مسابقه بین المللی شصت و ششمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در سويیس را از آن خود کرده است.

برای اولین بار در تاریخ 66 ساله جشنواره لوکارنو یک فیلم اسپانیایی جایزه اصلی این جشنواره برد فیلمی که شایعه بود امسال در جشنواره فیلم کن نمایش داده می شود اما این طور نشد.

اما نکته جالب این فیلم چیست؟ داستان مرگ من فیلم تفسیر ترسناک معروف قرن هجدهمی، استاما این همه ماجرا نیست کازانووا که آخرین روزهای زندگی خود را در قصری به تنهایی سپری می کند، ناگهان با مهمانی ناخوانده روبه رو می شود این مهمان ناخوانده در اکولا و قدرت بی انتهای اوست مواجه این دو در آخرین روزهای زندگی کازانووا محور اصلی فیلم است دراکولا و کازانووا دو شخصیت محبوب و غریب سینما هستند که بارها در فیلم های سینمایی حضور داشته اند مهم ترین حضور کازانووا در فیلمی به نام کازانووا 70 ساخته فدریکو فلینی است اما دراکولا در فیلم های متعددی حضور داشته که شاید معروف تر از همه دراکولای برام استوکر فرانسیس فورد کاپولا باشد این که این دو حالا در داستان مرگ من رودر روی هم قرار می گیرند، شاید کنجکاو برانگیزترین نکته فیلم آلبرت سرا باشد.

سرا متولد 1975 است و از آن جا که ادبیات و تاریخ هنر خوانده ، اصلاً عجیب نیست که چنین موضوعی را دست مایه فیلمنامه خود قرار داده باشد دو فیلم اول او شرف شوالیه ها و آواز پرنده در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره فیلم کن نمایش داده شده بودند./ي2

منبع:ماهنامه فيلم نگار.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.