سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعد از حذف تیم ملی بسکتبال نوجوانان از قهرمانی آسیا؛

توفیق: قد بلند بازیکنان به کارمان نیامد/ افتضاح بودیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان تاکید کرد: در بازی با فیلیپین روی امتیاز قد بازیکنان خود حساب کرده بودیم اما موفق به استفاده از آن نشدیم.

علی توفیق بعد از شکست مقابل فیلیپین در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد این بازی گفت: مقابل فیلیپین افتضاح بودیم. تنها برتری ما نسبت به این تیم در وهله اول قد بازیکنان ما بود و در تمرینات خود هم تمرکزمان روی این بود که از داخل تیم حریف را اذیت کنیم. بیشتر توپهای کوارتر اول را هم به زیر سبد رساندیم اما نمی دانم سنترهای تیم چه مشکلی داشتند که هیچ کدام از توپهای زیر حلقه را به گل تبدیل نکردند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ادامه داد: ما تمام موقعیتهای دوم را هم از دست دادیم و تیم حریف بسیار خوب شوت می زد. در مورد ابوالفضل سیدی هم می دانستیم که با دفاع یک نفره و یارگیری روی این بازیکن خنثی می شود به همین دلیل تلاش کردیم تا با سه بازیکن گارد بازی کنیم. مبین شیخی در این میان بازیگردان اصلی تیم بود.

بعد از حرکت علی نصیری روند بازی عوض شد

توفیق اضافه کرد: در کوارتر سوم با تغییر دفاع زون در مقطعی موفق شدیم اختلاف را به شش امتیاز برسانیم اما درست در یک لحظه زمانی که علی نصیری بریا حمله به سمت سبد رفت و دانک خود را گل نکرد توپ به دست بازیکنان حریف افتاد و با گل شدن یک سه امتیازی آنها در یک سیکل منفی قرار گرفتیم.

سرمربی نوجوانان در مورد این تیم گفت: من با دو نسل از نوجوانان کار کرده ام. نسل بازیکنانی مثل مشایخی، فروتن و  یوسف وند که حالا بزرگسال شده اند زیر نظر من کار می کردند. از آن نفرات چهار یا پنج بازیکن به جمع تیم بزرگسالان وارد شده اند. شاید با گذشت زمان تیم فعلی هم به مرحله ای برسد که جا پای آن بازیکنان بگذارند. متاسفانه زمان من با این تیم کم بود. از طرفی تدارکات لازم را نداشتیم. نباید فراموش کرد تیم فیلیپین هم با بازیهای زیاد تدارکاتی پخته شده است.

پايان متن /مح
برچسب ها: علی ، توفیق ، نوجوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.