سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب ديپلماسي ناموفق نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل در رسانه هاي صهيونيستي

رسانه های صهیونیستی سفر شتاب زده نتانیاهو به نیوریورک را که در راستای بررسی علل انعطاف پذیری آمریکا در قبال ایران شکل گرفت، تحت الشعاع قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در نیویورک در این باره گفت: نتانیاهو عازم نیویورک شد جایی که یک هفته پیش رئیس جمهور ایران، مبارزه دیپلماسی سحر آمیز و موفقیت آمیز خود را آغاز کرد.
نتانیاهو در این خصوص در گفتگو با کانال 10 اسرائیل بابیان اینکه ، در مقابل لبخند و سخنان شیرین نباید وقایع و حقایق را نادیده گرفت مدعی شد: مصداقیت مهمترین معیار برای حفظ امنیت جامعه جهانی است.
گزارشگر اسرائیلی گفت: آمریکاییها از نگرانی و دغدغه های اسرائیل کاملا مطلع هستند و آن را درک می کنند.تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات "سوزان رایس"معاون امنیت ملی آمریکا را در این باره پخش کرد.
رایس بیان کرد: همه شبهات موجود در این چارچوب باید برطرف شود.هر گونه توافقی که در این باره صورت می گیرد باید بر مبنای مصداقیت پی ریزی شود.
گزارشگر اسرائیلی ادامه داد: نه تنها اسرائیل بلکه متحدان آمریکا در منطقه از جمله سران ریاض از فضای دوستانه ایجاد شده میان روحانی و اوباما نگرانند.
این شبکه همچنین اظهارات "تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی را در این باره پخش کرد، که گفت: در زمان حاضر میان ما و آن دسته از کشورهای منطقه که ایران را تهدید می دانند، وجه مشترکی است.نباید مانند ساده لوحها رفتار کنیم.اعتماد شاخص بسیار مهمی است. جملات و اظهارات مهم است اما کافی نیست.
گزارشگر اسرائیلی افزود: در جلسات کنفرانس لابی لیبرالی صهیونیستی، اکثریت اعضا از گرمای ایجاد شده در رابط آمریکا و ایران بویژه تماس تلفنی تاریخی اوباما با روحانی، ابراز امیدواری کردند و هفت عضو کنیست از جمله تزیپی لیونی وزیر دادگستری که برای مشارکت در این کنفرانس از اسرائیل عازم نیویورک شده بودند، این موضوع را کاملا لمس کردند.ایرانی ها میدان را برای نتانیاهو خالی نکردند.
تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در گفتگو با شبکه ای بی سی آمریکا، پخش کرد.
ظریف گفت: لبخندها از ادعاهای دروغ خیلی بهتر است.آقای نتانیاهو و همتایانش از سال 1991 تا کنون مدعی هستند ایران تا ساخت بمب اتمی تنها شش ماه فاصله دارد.
وزیر امورخارجه در پاسخ مجری که پرسیده بود آیا به اندازه شش ماه تا ساخت سلاح اتمی فاصله ندارید؟ گفت: ما به دنبال تسلیحات اتمی نیستیم.ما نه شش ما با سلاح اتمی فاصله داریم و نه شش سال و نه شصت سال.
گزارشگر اسرائیلی گفت: ایرانیها در مبارزه سحر آمیز خود نماینده جامعه کلیمی در پارلمان ایران را نیز شرکت دادند.
"سیامک مورسدح" در این راستا در گفتگو با تلویزیون آمریکایی خاطرنشان کرد: نقطه مهمی که یهودیت بر آن تاکید می کند این است که "آنچه برای خودت می پسندی برای دیگران نیز بپسند"
گزارشگر اسرائیلی گفت رد: نخست وزیر اسرائیل همه تلاش خود را بکار می گیرد تا جامعه جهانی را قانع کند که ایران برغم فعالیتهای دیپلماسی سحر آمیز همچنان برای پیشبرد برنامه هسته ای خود پافشاری می کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.