سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

شیوع بیماری وبا درخراسان شمالی شایعه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در استان مشاهده نشده است.



نادر نیک پرست در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، با بيان اين كه تا کنون هيچ مورد مشكوك به وبا در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: سه شنبه هفته جاري يكي از شهروندان بجنوردي به علت بیماری شدید اسهال در بيمارستان امام رضا(ع) بجنورد بستري شدکه خوشبختانه

طبق آزمایش های انجام شده و نمونه برداری از این فرد مشخص شد که ایشان به بیماری وبا مبتلا نیست.

وي افزود: متاسفانه اين شهروند بجنوردي با وجود تلاش كادر پزشكي فوت كرد اما فرزند وي بهبود يافته و اقدامات درماني بر روي وي در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هرماه بیمارانی که اسهال شدید دارند آزمایش و نمونه برداری برروی این افراد انجام میشود، وبا را از جمله بيماري هاي بومي كشور عنوان کرد و گفت: ميكروب اين بيماري از سال هاي پيش در كشور وجود داشته و هر چند وقت يك بار بروز مي كند.

وي در ادامه با اشاره به اين كه نخستين علامت ابتلا به بيماري وبا اسهال آبكي است، اظهار داشت: در پي كاهش شديد آب بدن، عوارض ديگري از قبيل بي حالي، تشنگي شديد، ضعف عمومي، شوك عضلاني و ... در بيمار روي مي دهد و بايد فورا افرادبه مراكز درماني مراجعه كنند.

وی با اشاره به اینکه آب آلوده مهمترين عامل سرايت ويروس وبا است، افزود: شهروندان استان از خوردن آب آلوده همانند آب چاه ها و چشمه هاي نامطمئن و سبزيجات بسته بندي نشده غيربهداشتي خودداري كنند.

وی تصريح كرد: شهروندان از مصرف سالادهاي غيربسته بندي شده در برخي مراكز و كاهو و سبزي نامطمئن در اغذيه فروشي ها خودداري كنند

نيك پرست افزود: ويروس وبا نسبت به محيط اسيدي حساس بوده و به همين دليل شهروندان سعي كنند در اين مدت مصرف ليمو، گوجه فرنگي، دوغ، ماست، نعنا و ... را بيش از گذشته در برنامه غذايي خود بگنجانند./س

برچسب ها: بیماری ، وبا ، شایعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.