سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ويژه برنامه شهادت امام جواد(ع) در حرم رضوي برگزار مي‌شود

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از برگزاري ويژه برنامه شهادت ابن‌الرضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر رضوي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمين سيد جلال حسيني با بيان اين خبر گفت: ويژه برنامه شب، روز و شام شهادت امام جواد(ع) براي عموم زائراني كه براي تسليت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) مشرف مي‌شوند، از سوي آستان مقدس رضوي تدارك ديده شده است.

وي اظهار داشت: ويژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه در رواق امام خميني(ره) برگزار مي‌شود. در اين مراسم آيت‌الله حائري شيرازي آموزه‌هاي زندگي در سيره امام جواد(ع) را تبيين مي كنند و مداحان اهل‌بيت(ع) به مرثيه‌سرايي شهادت نهمين امام شيغيان مي‌پردازند.

به گفته حسيني ويژه برنامه روز شهادت امام جواد(ع) از ساعت 9 صبح روز يكشنبه در رواق امام خميني(ره) آغاز مي‌شود و در اين مراسم آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد سخنراني مي‌كند.

وي عنوان كرد: اين مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نيز ادامه دارد و مداحان و ذاكران اهل‌بيت(ع) در آن مناقب و مظلوميت حضرت جوادالائمه(ع) را در قالب اشعار و مرثيه توصيف مي‌كنند.

وي افزود: ويژه برنامه شام شهادت نهمين اختر تابناك امامت و ولايت نيز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنراني آيت‌الله حائري شيرازي برگزار مي‌شود.

حسینی، مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پيش بيني شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در رواق‌ دارالرحمه و سردرب شرقی صحن جامع رضوی تدارک ديده شده است

 

برچسب ها: ویژه ، برنامه ، شهادت ، حرم ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.