سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ رییس بیمارستان منتصریه مشهد:

60 نوع بیماری با پیوند اعضا قابل درمان است

رییس بیمارستان منتصریه مشهد گفت: چنانچه شرایط محیطی، فیزیکی و تجهیزات پزشکی مطلوب باشد بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضای منتصریه مشهد قادر است 60 نوع بیماری مختلف را با پیوند درمان کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،دکتر علی اصغر یارمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون پیوندهای قلب، مغز استخوان، قرنیه، روده ،کلیه ، و لوزالمعده در این بیمارستان درحال انجام است و در صورتی که بستر مناسبی برای کامل کردن تجهیزات بیمارستان فراهم شود به زودی شاهد انجام عمل پیوند کبد نیز در این بیمارستان خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ اهدای عضو در جامعه اظهار کرد: هر چه قدر فرهنگ معنوی اهدای عضو در جامعه ی متدین ایرانی گسترش یابد جان تعداد زیادی از افرادی که محکوم به مرگ هستند را می توان نجات داد.

رییس بیمارستان منتصریه مشهد در ادامه گفت: هم اکنون شاخص جهانی پیوند در دنیا عدد 15 است و در کشور ما آمار رقم 7/5 در صد را نشان می دهد این درحالی است که استان خراسان رضوی هم اکنون 8/10 شاخص پیوند اعضا را داراست که در کشور بی نظیر بوده و سعی داریم تا پایان سال جاری این رقم را به عدد 14 برسانیم.

وی گفت: طی دو سال گذشته 60 درصد اعضای اهدای پیوند کلیه در این بیمارستان از افراد زنده بوده و از ابتدای سال 90 این رقم به 70 درصد از افراد مرگ مغزی و 30 درصد از افراد زنده تغییر پیدا کرده است که این نشان از رواج فرهنگ اهدای عضو در جامعه ی مذهبی مشهد می باشد.

وی با بیان این که هم اکنون در تهران عمل های پیوند در سه بیمارستان و چهار بخش مختلف با تجهیزات کامل بر روی 32 تخت انجام می شود گفت: سه بیمارستان منتصریه ، رویان و امام رضا(ع) در مشهد با همکاری یکدیگر تنها بر روی چهار تخت مجهز امکانات لازم تمامی عمل ها مختلف پیوند را انجام می دهند که قابل مقایسه با تهران نبوده اما به لحاظ موفقیت در سطح کشور فعالیتشان بی نظیر است.

دکتر یارمحمدی با بیان این که هزینه عمل هر پیوند برای بیمار 15 میلیون تومان است که 11 میلیون تومان آن را دولت و چهار میلیون را بیمار پرداخت می کند افزود: اما هزینه جانبی قبل و بعد از عمل از هشت میلیون تا 16 میلیون برای خانواده ها رقم می خورد که این مهم نیاز به مشارکت و همکاری خیرین را می طلبد. چنانچه خیرین به شماره حساب 0103340191002 بانک ملی شعبه بیمارستان قائم کمک های خود را واریز نمایند ما می توانیم هزینه های جانبی درمان را برای خانواده ها کاهش دهیم./س

برچسب ها: درمان ، بیماری ، پیوند ، اعضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.