سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تجاری سازی علم در قالب یک رویداد

نماینده ی استارتاپ ویکند جهانی در ایران، تجاری سازی علم را یکی از اهداف برجسته ی این رویداد جهانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حمیدرضا احمدی گفت: استارتاپ جهانی یا دوره ی آموزشی کارآفرینی در 54 ساعت در آخر هفته، علم تجاری سازی را که علم نوین کارآفرینی و شروع کسب و کار است به شرکت کنندگان خود منتقل می کند.

وی نت ورکینگ را یکی دیگر از مزیت های استارتاپ دانست و افزود: این رویداد محیطی بدون ریسک را فراهم می کند که در آن ایده پردازان، افراد فنی، کسب و کاری و طراح های متفاوت که برخی از آنان اسپانسر نیز هستند با یکدیگر آشنا شده و گروه هایی را تشکیل می دهند که در نهایت به اجرایی شدن ایده هایشان می انجامد.

وی افزود: قبل از آغاز این رویداد در ایران، ما برگزار کننده ی جشنواره های وب در ایران بودیم که پس از تحقیقات متوجه شدیم خیلی از سایت های ایرانی بعد از یک سال با شکست مواجه می شوند و عامل اصلی این شکست عدم علم تجاری سازی و نبودن سرمایه گذار است، از این رو استارتاپ را که رشد بسیار سریعی در جهان داشت انتخاب کردیم.

نماینده ی استارتاپ جهانی در ایران با بیان این مطلب که در استارتاپ ویکند هر کسی می تواند هر ایده ای را مطرح کند درباره ی موضوع ایده های این استارتاپ گفت: چون اکثر ایده ها در دنیا بر مبنای موبایل بوده و خیلی زود به مرحله ی بهره وری می رسد، در این رویداد نیز غالب ایده ها در حوزه ی وب و موبایل است.

حمیدرضا احمدی در اولین روز از برگزاری استارتاپ در مشهد گفت: امروز 53 ایده مطرح شد که در کل از سطح خوبی برخوردار بوده و نیمی فنی و نیمی دیگر کسب و کاری بودند.

وی گفت: مرحله ی بعدی این رویداد رأی گیری ایده هاست که بین 7 تا 10 ایده انتخاب می شود. و سپس این ایده پردازان افراد مورد نیاز برای اجرا شدن ایده هایشان را انتخاب کرده و گروه هایی را تشکیل می دهند و در پایان دوره ی آموزشی دو روزه مدل تجاری سازی ایده ی خود را ارایه می دهند. /س

  • :

برچسب ها: تجاری ، سازی ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.