سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفري :‌ شوراي امنيت در بيانيه‌اش براي نخستين بار به اقدامات گروههاي تروريستي در سوريه اذعان کرده است

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد از بيانيه رياست شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص اين کشور استقبال کرد و گفت شوراي امنيت در بيانيه‌اش براي نخستين بار به اقدامات گروههاي تروريستي در سوريه اذعان کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، بشار جعفري گفت پس از کارشکني‌هاي سه کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل يعني انگليس ، فرانسه و آمريکا در جلوگيري از هشت بيانيه سابق رياست شوراي امنيت، اين شورا توانست بيانيه اي در خصوص اوضاع انساني در سوريه صادر کند.
جعفري افزود در اين بيانيه به صورت روشن به حضور گروههاي تروريستي مسلح در سوريه که در داخل خاک اين کشور مرتکب جنايت مي شوند اشاره شده است.
بشار جعفري پس از صدور بيانيه شوراي امنيت درباره اوضاع انساني در سوريه به خبرنگاران گفت: براي نخستين بار در بيانيه رياست شوراي امنيت به موارد نقض ، اقدامات ، قتل ، تروريسم ، کارهاي خرابکارانه و نقض قوانين بشردوستانه بين المللي و نقض قانون حقوق بشر توسط تروريستها و گروههاي مسلح در سوريه اشاره شده است.
بشار جعفري در پاسخ به پرسشي درباره احتمال بهره گيري برخي طرفها از ورود کمکها به سوريه براي قاچاق اسلحه به سوريه گفت: دولت سوريه و سازمان ملل متحد توافق کرده اند که در آن بر اين موضوع صحه گذاشته شده است که همه چيز بايد زير نظر دولت سوريه و بر اساس طرح بشردوستانه باشد در نتيجه هرکسي که توافق را نقض کند مسئول پيامدهاي آن خواهد بود.
وي بر پايبندي سوريه به دادن هر نوع کمکي به سازمان ملل براي اجراي طرح بشردوستانه که رسيدن کمکهاي بشردوستانه را به سراسر خاک سوريه زير نظر دولت تضمين کند تأکيد کرد.
گفتني است بيانيه رياست شوراي امنيت که براي شوراي امنيت الزام آور نيست بر پايبندي قوي خود به حاکميت سوريه و ساير کشورهاي تأثير پذير از بحران اين کشور و همچنين بر استقلال ، وحدت و تماميت ارضي سوريه و مقاصد منشور سازمان ملل و اصول آن و تسهيل روند سياسي به رهبري سوريه که انتظارات مشروع ملت اين کشور را برآورده کند و ملت سوريه را قادر سازد تا آينده کشورش را خودش به صورت مستقل و دموکراتيک رقم بزند، تأکيد کرده است.
اين بيانيه همچنين خواستار تسريع در برگزاري کنفرانس ژنو 2 براي يافتن راهکار سياسي براي بحران سوريه شده است.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، شوار ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.