سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برکناري دولت" علي العريض" خواست تظاهرکنندگان تونسی

حامیان احزاب مخالف و سازمان های جامعه مدنی تونس امروز تظاهراتی اعتراض آمیز در مرکز پایتخت این کشور برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ تظاهرکنندگان با حرکت به سوی مقر نخست وزیری تونس در منطقه القصبه شهر تونس خواستار برکناری دولت "علی العریض" نخست وزیر این کشور شدند.

حدود دوهزار نفر از هواداران جبهه نجات که ائتلافی از طیف های مختلف مخالف دولت است به همراه فعالان جنبش تمرد و اتحادیه بیکاران، در مقابل ساختمان وزارت کشور تونس در خیابان حبیب بورقیبه تجمع کردند تا خواستار افشای مسائل پشت پرده درباره ترور "شکری بلعید" و "محمد البراهمی" -دو سیاستمدار مخالف دولت- شوند. شرکت کنندگان در این تجمع که نمایندگان احزاب مخالف و شماری از نمایندگان مستعفی مجلس ملی موسسان تونس نیز در بین آنها بودند سپس به سمت میدان القصبه که ساختمان نخست وزیری در آنجا قرار دارد حرکت کردند.

نیروهای امنیتی تونس با ایجاد موانعی در میدان القصبه از حرکت معترضان به سوی ساختمان نخست وزیری جلوگیری کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، حزب النهضه حاکم بر تونس را به همدستی در ترورهای سیاسی و ترویج خشونت و ترور و ضربه زدن به اقتصاد تونس و سوق دادن کشور به سوی خفقان اجتماعی متهم می کنند. معترضان خواستار استعفای فوری دولت موقت کنونی قبل از آغاز گفتگوی ملی شدند که قرار است این هفته زیر نظر اتحادیه سراسری مشاغل تونس به منظور تشکیل دولت تکنوکرات صورت گیرد. ماموریت دولت جدید، اداره کشور در مدت باقیمانده از مرحله انتقالی خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.