سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فینال جام ملتهای بسکتبال آسیا در ابعاد کوچک؛

نوجوانان فیلیپینی، انتقام بزرگسالان خود را از ایران گرفتند/ شانس صعود به مسابقات جهانی از دست رفت

تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران در دیدار برابر فیلیپین از نظر دفاع و حمله نا موفق بود و با شکست مقابل این تیم شانس صعود به جام جهانی و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر از دست رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در شروع مرحله یک چهارم نهایی نوجوانان غرب آسیا در تهران، تیم بسکتبال چین تایپه با یک پیروزی نزدیک مقابل بحرین به دور نیمه نهایی رفت و منتظر نتیجه دیدار ایران و فیلیپین برای تعیین حریف این مرحله شد. تیم فیلیپین هم در دیدار با ایران که تکرار فینال بزرگسالان آسیا در رده های پایینتر محسوب می شد موفق به شکست 79 بر 52 ایران شد و به نیمه نهایی صعود کرد. 

تیم ایران با رسیدن سیدی و شیخی دو گارد مصدوم تیم با ترکیب کامل به مصاف فیلیپین رفت.

بچیروویچ پشت نیمکت ایران

مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بزرگسالان که اواسط هفته از سفر چین به همراه تیم ملی ب بازگشت برای تماشای این دیدار به سالن آمده بود و با قرار دادن یک صندلی، درست پشت نیمکت نوجوانان ایران نشست.

ایران با ترکیب ابوالفضل سیدی، مبین شیخی، سهیل فرهادی، علی نصیری و برزین بابان وارد میدان شد.

تیم زیر 16 سال فیلیپین هم بیشتر برپایه شوتهای راه دور به گل می رسید که بازیکنان ایران در تمام دقایق نیمه اول در مهار این پرتابها مشکل داشتند.

در حالی که تا دو دقیقه پایانی بازیکنان ایران در زیر حلقه برای رسیدن به گل تلاش می کردند، از این دقیقه با تعویض یاران قد بلند به شوتهای بیرونی روی آوردند. در نهایت هم کوارتر اول 22 بر 14 به نفع فیلیپین تمام شد.

ورود تماشاگران از کوارتر دوم

تماشاگران ایرانی با گذشت چند دقیقه از کوارتر دوم برای تشویق نوجوانان به سالن آمدند. هر چند به اندازه نیمی از تماشاگران کم شمار ایرانی، هواداران تیم فیلیپین در سالن بودند.

نوجوانان ایران با شرایطی بدتر از کوارتر اول برای مدت شش دقیقه تنها دو امتیاز به دست آوردند. از این دقایق کاپیتان تیم سهیل فرهادی به کمک تیم آمد و چند پرتاب سه امتیازی را تا اواسط کوارتر سوم به گل تبدیل کرد و در تغییر نتیجه موثر بود. تیم ملی ایران در کوارتر دوم هم با اختلاف 16 بر 10 بازی را واگذار کرد اما رفت و آمد به رختکن در بین دو نیمه شرایط را برای تیم عوض کرد.

چهره متفاوت در نیمه دوم

ملی پوشان نوجوان که در نیمه اول با نا امیدی به بازی ادامه می دادند در شروع نیمه دوم با روحیه متفاوتی وارد میدان شدند و اختلاف 14 امتیازی را نصف کردند. کوارتر سوم با این شرایط 22 بر 19 به نفع ایران تمام شد اما از ابتدای ده دقیقه آخر شرایط ابتدای بازی تکرار شد و با گذشت چند دقیقه اختلاف دو تیم به 20 امتیاز رسید. اختلافی که با توجه به دقایق باقی مانده جبران آن با دفاع خوب فیلیپین ممکن نبود.

در حالی که قرار بر خالی کردن فضا برای فرهادی شوتزن بود, بازیکنان ایران در این کار موفق عمل نکرده و نقشه پایان بازی هم نتیجه ای در برنداشت. تیم که با شرایطی به هم ریخته در این دقایق بازی می کرد با اختلافی 30 امتیازی مواجه شد و در نهایت هم بازی را 79 بر 52 واگذار کرد تا علاوه بر مرحله نیمه نهایی، صعود به جام جهانی را هم از دست بدهد.

سهیل فرهادی با 26 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن ایران و مایکل نیه تو از فیلیپین با 13 امتیاز و 6 ریباند موثرترین بازیکن این تیم بودند.

چین تایپه برد خود را حفظ کرد

پیش از دیدار دو تیم ایران و فیلیپین، تیم چین تایپه با حملات پیاپی، بحرین را برای بیش از 30 دقیقه تحت فشار گذاشت. بحرینی ها هم در طرق مقابل به دفاع بسیار خوب چین تایپه برخورد کرده و قدرت گل زدن نداشتند اما 5 خطایی شدن 3 بازیکن تیم چین تایپه در کوارتر آخر فرصت خوبی برای بازیکنان بحرین پیش آورد تا نتیجه را نزدیک کرده و حتی به چهار امتیازی حریف برسند. یازده ثانیه به پایان بازی هم با اشتباه بازیکنان چین تایپه نتیجه 69 بر 67 شد و در صورت گل شدن پنالتی بحرین، فرصت خوبی برای برد این تیم پدید می آمد اما علاوه بر گل نشدن پنالتی بازیکن بحرینی، خطایی هم تقدیم حریف شد و با گل شدن یک پرتاب تیم چین تایپه، نتیجه را به 70 بر 67 رساند.

جوما با 24 امتیاز، 10 ریباند و 6 بلاک شات بهترین بازیکن چین تایپه و چانگ با 15 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن چین تایپه بود.

برچسب ها: نوجوانان ، بسکتبال ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.