سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید سوريه بر همکاری خود با بازرسان تسليحاتي

علي حيدر وزير آشتي ملي سوريه تاکيد کرد اين کشور با بازرسان بين المللي تسليحات شيميايي براي از بين بردن سلاحهاي شيميايي سوريه به طور کامل همکاري خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ حيدر در مصاحبه شين هوا با وي اعلام کرد سوريه مصمم ا ست در اين زمينه با بازرسان بين المللي همکاري کند.دهها تن از بازرسان بين المللي سازمان منع استفاده از سلاحهاي شيميايي روز سه شنبه براي بررسي راههاي انهدام سلاحهاي شيميايي سوريه وارد اين کشور شدند.

حيدر با تاکيد بر عزم سوريه براي فراهم کردن همه امکانات لازم براي بازرسان و همکاري براي اجراي قطعنامه اخير سازمان ملل متحد که توسط قدرتهاي بزرگ جهاني ارائه شده بود، اعلام کرد اين گروه از بازرسان بايد براي جلب اعتماد دولت سوريه ماموريت خود را با شفافيت و کارآيي بالا انجام دهند.
وي افزود آنچه امروز مورد نياز است حسن نيت بازرسان در اين زمينه است.

بازرسان سازمان منع استفاده از سلاحهاي شيميايي بر اساس قطعنامه شوراي امنيت براي معدوم کردن سلاحهاي شيميايي سوريه تا اواسط سال آينده وارد اين کشور شده اند. انتظار مي رود اين گروه از بازرسان بين المللي حجم اين سلاحها و مکانهايي را که دولت سوريه اعلام کرده است در آنجا سلاحهاي شيميايي نگهداري کرده است، بررسي کنند.حيدر خاطرنشان کرد سوريه پرونده کاملي از سلاحهاي شيميايي خود، مکان و مقدار آنها و هرگونه اسنادي مرتبط با آنها را به سازمان ملل متحد و بازرسان سازمان منع استفاده از سلاحهاي شيميايي ارائه کرده است.

وي افزود اين گروه از بازرسان قرار است اطلاعات ارائه شده توسط دولت سوريه را با واقعيات موجود در مکانهاي مورد نظر مقايسه کند.دولت سوريه ماه سپتامبر تاييد کرد اين کشور سلاحهاي شيميايي در اختيار دارد. اقدامي که براي توافق با سازمان منع استفاده از سلاحهاي شيميايي ضروري است. اقدام بعدي سوريه همکاري براي اعلام مکان نگهداري اين سلاحها و کمک به اين سازمان براي نابودي نه تنها اين سلاحها بلکه ابزارهاي توليد و سامانه هاي پرتاب آنهاست.
برچسب ها: بازرس ، همکاری ، تسلیحات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.