سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير صورت گرفت؛

تشريح آخرين وضعيت بيماري وبا در كشور

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، آخرين وضعيت بيماري وبا در كشور را اعلام كرد.


به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دكتر محمدمهدي گويا گفت: تعداد مبتلايان به وبا در كشور 208 نفر است، كه كماكان اكثريت قريب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجرين تشكيل مي‌دهند كه به صورت غيرقانوني و يكي دو روز قبل از شروع علائم ابتلا وارد كشور شده‌اند.

وي افزود: اطلاعات دقيق ما نشان مي‌دهد كه محل آلودگي در كشورهاي مهاجرين بوده است و به دليل اين كه آنها طي چندين روز از مسيرهاي غير معمول و تحت شرايط بسيار نامطلوب آب و غذا وارد كشور مي‌شوند، احتمال ابتلا به بيماري را داشته‌اند که كليه موارد بلافاصله پس از شناسايي و تشخيص تحت درمان قرار گرفته و بهبودی كامل پيدا كرده‌اند.

دكتر گويا يادآور شد: درمان همه مهاجران مبتلا به وبا عليرغم هزينه‌هاي زيادي كه براي سيستم بهداشت كشور ايجاد كرده، به صورت رايگان بوده است.

دكتر گويا افزود: طي هفته گذشته كليه موارد شناسايي شده اين بيماري مربوط به مهاجران غيرقانوني وارد شده به استان‌هاي سيستان و بلوچستان و كرمان بوده‌ است.

وي افزود: در كل استان تهران  نيز6 نفر ابتلا به وبا گزارش شده كه همه آنها در تماس با مهاجرين غيرقانوني بوده و در حال حاضر هر 6 نفر بهبود يافته‌اند.

دكتر گويا خاطرنشان كرد: در هفته‌اي كه گذشت هيچ مورد ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است .

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير در ادامه بر رعايت نكات بهداشت فردي و شستشوي مرتب دست‌ها با آب و صابون براي پيشگيري از اين بيماري تاكيد كرد.

برچسب ها: بیمار ، وبا ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.