سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل بيماري لکه سفيد ميگو در کشور/ توليد ميگو طي سال جاري افزايش مي يابد

مدير کل دفتر بهداشت و مبارزه با آبزيان سازمان دامپزشکي کشور با اشاره به کنترل موفقيت آميز بيماري لکه سفيد ميگو در کشور گفت: با توجه به اين امر مهم توليد ميگو طي سال جاري در کشور افزايش مي يابد.

کاظم عبدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب که امسال يکي از سال هاي موفق براي صنعت ميگوي کشور به شمار مي رود، اظهار داشت: در سال جاري ما هيچ گونه بيماري در مراکز تکثير و پرورش استان هاي اصلي ميگو پرور کشور از جمله بوشهر و هرمزگان نداشتيم.

وي افزود: همچنين در سال جاري براي اولين بار در استان خوزستان موفق به توليد ميگو در کنار بيماري لکه سفيد شديم.

عبدي اضافه کرد: به اين ترتيب اين استان ضمن بازگشت مجدد به توليد امسال ميگوي زيادي توليد خواهد کرد.

وي با بيان اين که در چابهار نيز طي ساليان گذشته به دليل بيماري و برخي حوادث غيرطبيعي توليد ميگو متوقف شده بود، ادامه داد: امسال  در چابهار دو مزرعه با 25 استخر وارد چرخه ي توليد شدند و مانند ساليان گذشته هم چنان شاهد بروز بيماري لکه سفيد دراين مزارع هستيم.

عبدي با اشاره به اين که در استان سيستان و بلوچستان صنعت ميگو توسعه ي چنداني نداشته است، اظهار داشت: با توجه به اين موضوع، بروز بيماري در مزارع چابهار تاثير چنداني بر روي توليد کل کشور نخواهد داشت.

وي تصريح کرد: امسال نه تنها بيماري لکه سفيد بلکه ساير بيماري هاي مهم و اخطار کردني نيز کاهش يافته و اين مسئله نگران کننده نيست.

عبدي تاکيد کرد: با شرايط موجود مطمئنا در سال جاري توليد ميگو نسبت به سال هاي گذشته در کشور افزايش مي يابد.

وي با بيان اين که اين موضوع نشان دهنده ي اين است که درکنار بيماري نيز مي توان به توليد ادامه داد.

افزود: در صورتي که در مزارع پرورشي اقدامات امنيت زيستي و اصول بهداشتي رعايت شود مي توان اين بيماري را کنترل و متوقف کرد.

عبدي با اشاره به طبيعي بودن آميختگي بيماري با توليد ميگو اضافه کرد: امسال بيماري هاي اخطار کردني ميگو در جنوب شرقي آسيا خسارات زيادي را به صنعت ميگو وارد کرده است و کشورهايي مانند ويتنام، تايلند و ... ميزان زيادي از توليدات خود ار به همين دليل از دست دادند.

وي با بيان اين که در کشور ما بيماري هاي خطرناکي مانند کله زرد و ... وجود ندارد، اضافه کرد: تنها بيماري مهم و اخطار کردني کشور بيماري لکه سفيد است که اين بيماري نيز حدود سه سالي است کنترل شده و در مراکز عمده ي تکثير و پرورش طي ساليان اخير از بين رفته است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بیماری ، لکه سفید ، میگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.