سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت استان دیگر میزبان جشنواره تئاتر استانی می شوند

با پایان جشنواره تئاتر استانی در استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، نوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان و اردبیل، برگزاری این جشنواره در هشت استان ادامه یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به گفته وحید لک، مدیر هماهنگی امور استان های مرکز هنرهای نمایشی، این جشنواره ها از سه شنبه نهم مهرماه کار خود را آغاز کرده اند و تا پایان روز سیزدهم مهر ادامه خواهند داشت. اسامی داوران و منتقدان حاضر در هر استان به شرح زیر است: 

- در جشنواره استانی هرمزگان، حمید ابراهیمی، کرامت رودساز و محسن سلیمانی، قضاوت آثار نمایشی را برعهده دارند و میلاد نیک آبادی به نقد و بررسی نمایش ها می پردازد. این جشنواره در شهر بندرعباس برگزار می شود. 

- در جشنواره استانی خوزستان، داوری آثار برعهده اصغر همت، مریم معترف و محمدمهدی خاتمی است و مهرداد ابروان، به نقد نمایش ها خواهد پرداخت. محل برگزاری این جشنواره، شهرستان امیدیه است. 

- جشنواره استانی خراسان جنوبی در شهر فردوس برگزار می شود و داوران از این قرارند: کریم اکبری مبارکه، مرتضی سخاوت، کریم بروجنی، نقد آثار هم بر عهده مهدی یاورمنش است. 
- در استان کرمان جنوب، خسرو بامداد، سیدجواد روشن و محسن حسن زاده به داوری آثار می پردازند. این جشنواره در شهرستان جیرفت برگزار می شود. 
- در جشنواره تئاتر استانی قم، سعید اسدی، پیام فروتن و رضا حامدی خواه داوری نمایش ها را برعهده دارند. 
- در جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان، رحیم نوروزی، حسین رازی و علیرضا غنچی نمایش ها را قضات می کنند و مصطفی محمودی منتقد این جشنواره است. 

- در جشنواره تئاتر استانی قزوین، داوری آثار نمایشی با سیروس همتی، کوروش نریمانی و جلیل رفیعی است. 

- در استان یزد هم داوری نمایش های حاضر در جشنواره را قاسم زارع، بهزاد صدیقی و علی گلستانی انجام می دهند. 

لازم به ذکر است این جشنواره ها تا 20 مهرماه به کار خود پایان خواهند داد. همچنین علاوه بر بخش اصلی جشنواره، سه بخش مرور، جنبی و ویژه، از دیگر بخش های هستند که در برخی استان ها و در خلال برگزاری جشنواره امسال به آن ها پرداخته شده اند. ضمن آن که حضور پیش کسوتان در تولید آثار نمایشی هر استان قابل توجه بوده است.

یادآور می شود اساتید و هنرمندان حاضر در استان ها، در کنار بحث داوری به برگزاری کارگاه های آموزشی نیز می پردازند./ي2
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، استانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.