سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست برلوسکني از نمايندگان ايتاليا برای رای دادن به "لتا"

" سیلویو برلوسکني " از نمايندگان ايتاليا خواست به دولت لتا راي اعتماد دهند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا از نمايندگان اين کشور خواست به دولت انريکو لتا راي اعتماد دهند.

برلوسکني در نطق کوتاهي درسنا چهار روز پس از آنکه موجب بحراني سياسي شده بود گفت: ما تصميم گرفته ايم راي اعتماد بدهيم. اظهارات او با سکوت تعجب برانگيزي در پارلمان همراه شد.

برلوسکني با اشاره به ريشه هاي تشکل دولت ائتلافي انريکو لتا در پنج ماه پيش که حزب وي يعني حزب مردم آزاد نيز مشارکت دارد گفت : تنها راه حل منطقي گردآوردن نيروهاي چپ ميانه و راست ميانه است.

وي در توضيح گفت: ما پس از آنکه تصميم گرفتيم پنج وزير خود را از کابينه بيرون بياوريم ، همه تلاش هاي ممکن را براي تغيير فضاي کشور انجام داديم ، فضايي که برخي آن را با جنگ سرد داخلي مقايسه کردند. وي با تاسف گفت: اين اميد که کشور به سمت آرامش واقعي برود يعني چيزي که به آن نياز دارد تحقق نيافت.

برلوسکني افزود: ما از اميد صرف نظر نکرديم و هنوز اينگونه اميدواريم. وي با اشاره به تعهدات لتا براي کاهش فشار مالياتي و تضمين مسئوليت پذيري قضات خواستار دادن راي اعتماد به دولتي کرد که وي روز قبل خواستار سرنگوني آن بود.

شنبه ، برلوسکني که از از دست رفتن کرسي سناتوري  و بنابر اين لغو مصونيت خود پس از حکم قطعي مجازات زندان به اتهام تقلب مالياتي تا اواسط اکتبر نگران است ، از پنج وزير حزب خود خواسته بود از دولت ايتاليا خارج شوند.

برچسب ها: ایتالیا ، لتا ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.